Informació general

Transport

El futur sistema tramviari del Camp presenta «greus irregularitats administratives» segons l'alcalde de Salou

Les al·legacions també posen de manifest que el projecte és incompatible amb la connexió del corredor del Mediterrani i amb la línia d’Alta Velocitat Barcelona-Madrid

Per Redacció

L'antic traçat ferroviari sense la via a l'alçada de Cambrils Badia
L'antic traçat ferroviari sense la via a l'alçada de Cambrils Badia | Lluís Rovira i Barenys

Arran de les declaracions i comentaris sobre la implantació del tramvia del Camp de Tarragona, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha volgut sortir al pas per fer una sèrie d’aclariments. Granados ha volgut remarcar que Salou mai s’ha posicionat en contra d’un projecte tramviari, com va assenyalar la candidata d’ERC, Raquel Sans, sinó que, per una banda ha advertit que "el que es vol implantar és un sistema obsolet i desfasat per circular en zona urbana", i que caldria optar per un sistema "més modern, funcional, integrat i compatible amb el paisatge i la vida social de l’espai urbà".

L’alcalde també destacava sobre les declaracions de la candidata d’ERC, que "el més lamentable és el desconeixement que té sobre la realitat del projecte, fent acusacions interessades i fora de context, quan el que hauria de fer, com a diputada que pretén defensar els interessos del territori, és preocupar-se perquè el Govern català, del seu partit polític, que deixi de ser morós i compleixi les seves obligacions amb el municipi de Salou", en clara referència a l’acord de finançament de les obres d’urbanització de l’Eix Cívic.

Per altra banda, Granados responia també que "sobta que la candidata acusi de posar pals a les rodes quan el seu propi grup polític d’ERC que forma part del Govern de Salou, va defensar i aprovar unes al·legacions al projecte de tramvia, les quals posaven ja de manifest irregularitats en el procediment administratiu, amb infraccions a la llei ferroviària que podrien esdevenir nul de ple dret, ja que el projecte bàsic causa impactes rellevants no avaluats, a més d’afectar a terrenys qualificats pel POUM com zona verda".

Les al·legacions també posen de manifest que el projecte és incompatible amb la connexió del corredor del Mediterrani i amb la línia d’Alta Velocitat Barcelona-Madrid, a més que poc respectuós cap a les propostes d’encaix del projecte a la trama urbana i minimitzar l’impacte; i la necessitat d’executar, en paral·lel, la urbanització de l’espai urbà per on ha de transitar el tramvia.

Comenta aquest article