Eleccions
Rosa M. Ibarra, candidata del PSC: «La millor manera de gestionar el futur tramvia és a través d'una empresa metropolitana del transport»
La cap de llista del PSC a la demarcació de Tarragona, Rosa M Ibarra, acompanyada de l'alcalde de Cambrils, Alfredo Clúa, i per diferents membres de la llista electoral que encapçala va ser ahir a Cambrils, en un acte de campanya electoral
La cap de llista del PSC a la demarcació de Tarragona, Rosa M Ibarra, acompanyada de l'alcalde de Cambrils, Alfredo Clúa, i per diferents membres de la llista electoral que encapçala va ser ahir a Cambrils, en un acte de campanya electoral, per parlar, sobretot, de l'impuls que el PSC vol donar a la concreció del futur Tramcamp, el tramvia del Camp de Tarragona. La trobada, sota la pluja, es va fer a la zona de l'antiga estació de tren, un lloc que l'alcalde va qualificar de "centre neuràlgic que canviarà tota la mobilitat de Cambrils".
Rosa M Ibarra, després de dir que el PSC ha concretat tres temes estratègics pel Camp de Tarragona - l'àrea metropolitana i la prosperitat econòmica en son dos d'ells - es va esplaiar en el tercer tema que és la construcció del Tramcamp. Ibarra va dir que és un projecte que ve de lluny i que compta amb fons europeus, "té un pressupost de 600 milions d'euros i està contemplat en dues fases, una primera que unirà Cambrils amb Vila-seca i una segona que s'expandirà cap a Tarragona i Reus" i va afegir, "aquesta és una oportunitat única per tenir un transport sostenible i amb més fiabilitat pels viatgers".
Creació d'una empresa metropolitana del transport
La candidata del PSC va afegir que "aquest projecte és estratègic per tant, quan governem l'impulsarem i, a més, creiem que la millor manera de gestionar-lo és a través d'una empresa metropolitana del transport". Rosa M Ibarra ba manifestar que li preocupava molt la gestió que fina ara havia fet la Generalitat ja que, segons va dir, "van treure les licitacions pels combois per sota del preu del mercat i això va fer que quedessin desertes i que ara s'hagin de tornar a fer uns plecs per una nova licitació i això ha fet endarrerir el projecte entre un any i un any i mig. En aquest cas és decisiu que es compleixin els terminis ja que aquesta obra té finançament europeu". Ibarra va afegir que "donarem tot l'impuls necessari per no perdre aquest finançament que és bàsic per tirar endavant el projecte. A més, s'ha de fer bé, s'ha de parlar amb els alcaldes i alcaldesses del territori ja que algun ajuntament ha mostrat el seu recel al projecte pel tema de la instal·lació d'una catenària. La proposta serà que en els trams per l'interior de les ciutats els tramvies vagin amb bateria i no calguin catenàries".