Aparcament
El pàrquing de la Fontcoberta guanya 70 places a l'espera d'una ampliació més important
Encara s'han de signar els acords de cessió dels terrenys que augmentarien encara més la xifra d'aparcaments en aquesta zona i, també, al costat de l'antiga N-340
L'Ajuntament ha realitzat treballs d’adequació a l’aparcament de la Fontcoberta per millorar els accessos i per optimitzar l’espai per la col·locació de vehicles a la finca. Les obres, que s'han dut a terme a través de l'empresa municipal Aparcam i van finalitzar ahir, permetran guanyar unes 70 places d’aparcament en aquesta zona, situada al costat del vial del Cavet, entre el carrer camí de Sant Joan i la riera del Regueral, al límit amb Vinyols i els Arcs.
El regidor de Mobilitat, Enrique Arce, ha afirmat que el govern segueix treballant per donar alternatives per aparcar i ajudar a descongestionar les zones de la ciutat amb dèficit d’aparcaments. En la mateixa línia, el regidor d’Obra Pública, Enric Daza, ha explicat que cal allunyar el trànsit del centre neuràlgic per poder avançar cap a un model d’urbanisme comercial i turístic sostenible que doni prioritat a les persones i faciliti la futura implantació de les Zones de Baixes Emissions. Tots els aparcaments que s'han posat en marxa estan a, com a màxim, 10 minuts a peu de la platja.
Cal recordar que abans de Setmana Santa ja es van obrir dos aparcaments dissuasius per donar solucions a dues zones de la ciutat: una àrea de 1.800 m2 situada al final el carrer Miguel Hidalgo, a la zona de la Llosa, amb capacitat per 100 vehicles, i una altra de 1.600 m2 a Cambrils Badia, al final del carrer Bèlgica, on hi poden aparcar 70 vehicles.
D’altra banda, l’Ajuntament té previst condicionar l’accés de l’aparcament dissuasiu a existent a la zona d’Antigons –cantonada entre Camí de la Creu i Camí de Vilafortuny–, especialment funcional per a usuaris que accedeixen als serveis de l'Hospital Lleuger, Ajuntament o Poliesportiu.
Lluny de les 1.000 places
Aquesta ampliació de setanta places de la Fontcoberta queda lluny de l'afirmació que feia Daza al mes de març en la qual dia que Cambrils comptaria amb 1.000 places noves d'aparcament abans de l'estiu. Arribats a aquesta data limit, encara no s'ha pogut començar les obres per ampliar encara més aquest pàrquing al límit amb el terme de Vinyols i els Arcs ni tampoc per arranjar la parcel·la al costat de l'antiga N-340, al costat de la rotonda del Rotary, que comptaria amb unes 250 places.
Per iniciar-se aquestes obres primer s'ha d'aconseguir la cessió dels terrenys, que són de propietat privada. Fonts municipals apunten a revistacambrils.cat que els acords estan a punt de signar-se i, un cop sigui oficial, ja es podran arranjar per augmentar la xifra de places d'aparcament a Cambrils que, en els darrers anys, s'han perdut per centenars.
L’Apunt
Horari d'estiu a les zones de pagament
D'altra banda, la temporada d’estiu en les zones d’estacionament regulat de Cambrils es va iniciar el passat dissabte 1 de juny i s’allargarà fins el 30 de setembre. Això comporta l’activació de la zona d’Horta Santa Maria i de l’avinguda Diputació des de la Rambla Regueral fins a la frontera amb Salou. Els horaris i zones es poden consultar en aquest enllaç.
Segons s'apunta des del consistori, durant el període estival, la intensificació de la demanda d’aparcament en diferents zones de Cambrils fa necessària l’activació de les zones blaves i taronges en aquests espais. Cambrils disposa de diferents opcions per aparcar en funció de les necessitats d'estada de les persones usuàries. Les zones blaves s'utilitzen per fomentar una alta rotació de vehicles, mentre que les zones taronges, amb tarifa reduïda, estan destinades a l'aparcament de llarga durada, amb una estada màxima de fins a 9 hores.