Informació general

Cambrils acollirà el proper mes de novembre la I Jornada de Publicitat i Promoció Turística, Publicity

Per Judit Pinazo



D'esquerra a dreta, Amèlia Rico, Robert Benaiges i Montse Grau, el passat dijous en la presentació de la jornada
El proper 23 de novembre Cambrils acollirà la I Jornada de Publicitat i Promoció Turística, sota el nom de Publicity, que es realitzarà a l'hotel Tryp Port Cambrils. El passat dijous es va fer la presentació de la jornada, a la qual van assistir-hi l'alcalde –Robert Benaiges–, la directora del Patronat de Turisme –Amèlia Rico– i la delegada del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya –Montse Grau–.

El principal objectiu de la jornada, tal i com explicava el passat divendres Rico, és debatre sobre les estratègies promocionals i publicitàries del sector turístic i sobre la situació actual de la publicitat turística. Rico va destacar que aquesta és la primera jornada que s'organitza d'aquestes característiques sobre la temàtica concreta de la publicitat en el sector turístic. El públic al qual va dirigida la jornada són professionals dels sector públic i privat dels sectors comunicació i turisme, empresaris i estudiants de Turisme, Publicitat i Relacions Públiques. Es preveu que puguin assistir a les jornades uns 150 professionals del sector. Les inscripcions es poden fer a través de la web www.publicity-cambrils.com i el seu preu és de 50 euros per als professionals i 25 per als estudiants.

En la presentació de la jornada, l'alcalde, per la seva banda, va destacar la importància de continuar investigant i treballant en les diferents maneres i possibilitats de promocionar el municipi i va destacar que aquesta jornada és una manera excel·lent de fer-ho, "captar turisme avui en dia depèn també del fet que el missatge que es vol transmetre arribi de manera adequada al sector al qual ens dirigim". Segons Benaiges, la intenció és que les jornades es converteixin en un referent en el territori.

Montserrat Grau, per la seva banda, va afirmar que des del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya sempre es dóna suport a totes aquelles activitats "que des d'un punt o altre parlin de la nostra professió, la comunicació, la publicitat o les relacions públiques". Segons Grau, "entenem que Cambrils és un actiu molt important en el sector turístic català, tant per la gastronomia com per la cultura, el mar, el clima i sobretot per la seva gent. Per això ens sembla un lloc  idoni per celebrar una jornada d'aquest tipus i estem segurs que les conclusions que en traurem ens ajudaran a reflexionar sobre les bones polítiques comunicatives que hem d'aplicar per donar difusió al nostre territori. El que no es comunica, malauradament, en el nostre món no existeix".

El programa de la jornada

La jornada s'iniciarà a les 10 del matí amb la inauguració oficial amb els parlaments del rector de la Universitat Rovira i Virgili –Xavier Grau—, el president de la Diputació de Tarragona –Josep Poblet–, el secretari d'Estat de Turisme –Pedro Mejía–, el director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya –Joan Carles Vilalta– i l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges–. Acte seguit, es realitzarà la conferència "Els valors en la creació de marques" a càrrec de Robert Rodergas, director general de Sarbabona SL, gabinet d'assessorament en imatge corporativa i disseny de programes d'activació comercial. Abans de finalitzar el matí, es realitzarà una taula rodona, sota el nom "Com crear una marca turística?", coordinat pel gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona –Octavi Bono– i amb la presència de diferents membres d'empreses del món del turisme i comunicació.

La sessió de tarda s'iniciarà amb la conferència "Quina publicitat és més efectiva per la promoció de les ciutats?" a càrrec d'Iñaki Gaztelumendi, gerent de Turisme de Santiago de Compostel·la, a la qual seguirà la taula rodona "Noves eines per a la promoció turística", en què hi participaran, entre d'altres, Maria Eugènia Arbó, presidenta de l'Associació Hotelera Salou - Cambrils - La Pineda, o Assumpció Huertas, professora de la Unitat de Comunicació, Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Rovira i Virgili.

Comenta aquest article