Informació general

Serveis

Una treballadora de l'empresa de neteja Clanser estripa un diari al ple com a protesta

El regidor de Serveis, Alejandro Garcia, demana disculpes per la situació d'incertesa i malestar generada amb les treballadores i reconeix una demora en la pròrroga del contracte ha produït aquesta situació tan "incòmoda"

Per Berta Ruiz

Moment en el què la treballadora li demana a l'alcalde que solucioni la situació de les afectades
Moment en el què la treballadora li demana a l'alcalde que solucioni la situació de les afectades | Berta Ruiz

La protesta de les treballadores de l'empresa de neteja Clanser també va arribar, ahir, a la sala de plens. Gairebé a l'inici del ple i durant una primera intervenció del portaveu de l'NMC, Oliver Klein, fent referència a aquesta situació, una treballadora afectada que es trobava entre el públic va començar a estripar un diari i es va acostar als seients dels regidors del consistori. Va llençar els papers estripats i va dir que intervenia perquè ella és una de les perjudicades. Va increpar al govern sobre si volen seguint tenint uns edificis públics nets i va dir que no llançava més papers "perquè sino les meves companyes ho hauran de netejar".

La dona es va adreçar directament a l'alcalde Alfredo Clúa i li va recordar que, "vostè va dir, ahir (dijous) que el dimarts s'arreglaria". L'alcalde li va demanar calma i que ja en parlarien. "El dimarts tindrà la resposta" li va dir. La dona va tornar a demanar: "arreglin la situació!" i va marxar de la sala entre els aplaudiments del públic.

Alejandro Garcia, regidor de Serveis: "Sí, hem d'assumir una petita demora que ha produït aquesta situació incòmoda"

Davant d'aquesta situació, el regidor de Serveis, Alejandro Garcia, va lamentar la situació viscuda i va voler donar explicacions de tot el que ha passat. "Sí, hem d'assumir una petita demora que ha produït aquesta situació incòmoda. A data de finals de juny era la data límit per poder fer la pròrroga del contracte del servei de neteja en les condicions que s'està oferint. Malauradament com no hem estat capaços de fer-ho a temps, hem de demanar disculpes per no haver estat prou àgils. Són situacions complexes que passen dins de l'administració. No hem estat capaços de preparar una modificació de crèdit que permetria dotar íntegrament la partida necessària per prorrogar, tot i que ja ho teníem previst i ja hi estàvem treballant".

"Ens sap greu que hagi arribat d'aquesta manera a les treballadores i amb aquestes incerteses"

Garcia va insistir que, "per poques setmanes no hem estat capaços. Per tant, hem hagut de fer una pròrroga per l'import que teníem del 75% i així ho vam haver de notificar. Seguim treballant en aquesta modificació de crèdit que veurà la llum properament i modificarem la partida per donar cobertura al 100% del servei. Serà qüestió de setmanes o dies i això quedarà solucionat. Com formalment i administrativament, només podíem prorrogar aquest 75%. Aquesta és la notificació que hem hagut de fer a l'empresa i evidentment, això ha pogut generar aquesta confusió. Ens sap greu que hagi arribat d'aquesta manera a les treballadores i amb aquestes incerteses. Ho solucionarem perquè tot quedi tal i com estava. Assumim la nostra part de responsabilitat perquè no és una situació còmoda per a ningú".

Comenta aquest article