Festival Pròleg
Adala, Meli Perea i l’Orquestrina Trama posen la música al Festival Pròleg
El sound system va ser l’encarregat de tancar una nit amb ritmes que van anar des de la tradició del Pirineu a l’electrònica llatinoamericana
El sol queia sobre el Parc del Pescador quan la música va agafar les regnes del Festival Pròleg. El sound system sonava des de feia unes hores, a mode ambiental, però la gent es va començar a acostar a l’escenari amb les primeres notes de l’Orquestrina Trama, que va pujar-hi a les 20 hores.
La música pirenaica d’arrel tradicional d’aquest conjunt primer va agafar per sorpresa al públic, però després, més d’un es va animar a ballar al ritme dels violins, l’acordió, el contrabaix i la percussió. Tot seguit va ser el torn de Meli Perea, una cantant d’origen colombià establerta a les Terres de l’Ebre que, des de 2020, impulsa el seu projecte en solitari a través de rap, ritmes llatins i música electrònica. Una fusió d’estils que el públic del Pròleg va gaudir d’allò més i que poden continuar escoltant a casa amb el seu disc Prisma.
Adala, reivindicatiu i emocionant
El plat fort de la nit arribaria a la mitjanit, quan centenars de persones ja esperaven, expectants, la sortida a l’escenari d’Adala i la seva banda. Aquest artista “dels barris de Barcelona”, com li agrada dir a ell, utilitza la música com a canal per traslladar un missatge de transformació del sistema. Unes lletres contraculturals sobre una base de reggae, electrònica i música urbana.
Les lletres de l’artista català parlen de lluites de classe, de lluites interiors i d’una col·lectivitat utòpica cap a la qual caminar a poc a poc. El públic va vibrar amb les seves interpretacions plenes de crítica, especialment amb aquelles cançons més rabioses com per exemple La nostra sentència, lletra mitjançant la qual també es va recordar el conflicte que s’està vivint a Gaza amb la invasió per part d’Israel. També es van poder sentir cançons dels seus àlbums més actuals Delta i Klima, així com fragments de temes d’anys enrere, que també van ser molt ben rebuts pels més nostàlgics.
Adala, que va sortir a l’escenari enfundat en una samarreta del Festival Pròleg, no va dubtar a elogiar el paper del festival com a un element vertebrador de la cultura de barris i va celebrar que pugui participar d’iniciatives com aquesta. De fet, hores abans, s’havia tret el pseudònim —darrere d’Adala s’amaga Guillem Simó— de sobre per participar de la taula rodona sobre cultura i territori.
Un cop tancat el concert, The Morning Sounds i Ilectrical Vibration va agafar el relleu amb el seu Sound System fins a les 3 de la matinada, quan es va donar per acabat una nova i excel·lent edició del Festival Pròleg.