Informació general

Mobilitat

L'Hospitalet de l'Infant o Reus: les opcions que a hores d'ara tenen els usuaris cambrilencs per anar en tren a Barcelona

Aquest proper divendres es farà una reunió on es confirmarà el servei de transport alternatiu pels milers de viatgers que agafen a diari el tren i que es veuran afectats per les obres del túnel de Roda de Berà

Per Redacció, ACN

Estació de tren de Cambrils
Estació de tren de Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

El proper dilluns 30 de setembre a la nit es tallarà la circulació ferroviària entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders per executar les obres del túnel de Roda de Berà. Durant els cinc mesos de treballs, els milers d'usuaris del Camp de Tarragona que agafen cada dia el tren per anar a treballar o estudiar a la capital catalana es veuran afectats per l'execució d'aquest projecte d'ampliació del túnel per adaptar-lo a l'ample internacional, el que permetrà la circulació de trens de càrrega amb velocitats de fins a 120 km/h.

En els darrers mesos ha crescut la preocupació entre els usuaris del servei, ja que durant tots aquests mesos hauran d'utilitzar un servei de transport alternatiu que els porti fins a l'estació de Sant Vicenç de Calders, on podran agafar el tren que els porti a Barcelona. Una inquietud que també tenen desenes de cambrilencs, perquè a hores d'ara es desconeix si Cambrils tindrà un servei d'autobús que els porti cap a Sant Vicenç com sí tindran altres municipis de la vora.

Aquesta setmana s'ha conegut que el consell d'administració de Renfe ha adjudicat a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) Tarragona el servei d'autobusos que ha de garantir la mobilitat per als usuaris de ferrocarril del Camp de Tarragona. L'import del contracte és de 29,2 milions d'euros, es disposarà de 87 autobusos i s'oferiran més de 600 circulacions i 30.500 places diàries durant els cinc mesos de treballs. Les línies afectades són l'R14, R15, R16, R17 i RT2.

Servei d'autobús entre l'Hospitalet de l'Infant i Sant Vicenç de Calders

Aquest pla de transport alternatiu començarà dimarts 1 d'octubre i s'allargarà fins al 2 de març del 2025. El servei per carretera cobrirà els trajectes entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona i els autobusos faran trajectes directes i trajectes amb parades intermèdies. Cal dir que estarà sincronitzat amb els horaris del servei de Rodalies. Els viatgers de la línia R16, la línia que passa per Cambrils, disposaran d'un servei alternatiu per carretera directe entre l'Hospitalet de l'Infant i Sant Vicenç de Calders per minimitzar el temps de viatge. 

Pel que fa a les línies R14 i R15 (Reus), els trens seran desviats per la línia Sant Vicenç de Calders - Valls - La Plana-Picamoixons, evitant el doble transbordament a una part important dels usuaris.

Els usuaris de Cambrils tenen diferents opcions sobre la taula. La primera és agafar el tren fins a Tarragona i d'allí anar en autobús fins a Sant Vicenç de Calders per agafar de nou el tren que els porti a Barcelona. La segona, anar cap a l'Hospitalet de l'Infant per agafar l'autobús que els portarà directe a Sant Vicenç de Calders i d'allí agafar un tren cap a Barcelona. La tercera possibilitat serà anar fins a Reus per agafar el tren directe a la capital, que trigarà uns 15 minuts més del que triga actualment.

Esquema del pla de transport alternatiu pels usuaris de la línia R-16 (Rodalies)

 

També hi hauria una quarta opció: anar fins a Salou. Els viatgers de la línia R-17 (Salou-Port Aventura) disposaran d’un servei alternatiu directe per carretera fins a Sant Vicenç de Calders. També es pot anar en tren des de Salou a Tarragona i des d'allí agafar un dels autobusos cap a Sant Vicenç de Calders.

Reunió clau aquest divendres

Segons Renfe, l'operativa s'ha dissenyat amb la Generalitat, els ajuntaments implicats i les plataformes de viatgers de Tarragona. Renfe també intensificarà la campanya de comunicació sobre aquestes afectacions als seus usuaris.

Aquest proper divendres al migdia, la Subdelegació del Govern a Tarragona es reunirà amb els representants d'Adif, Renfe, Generalitat, Diputació de Tarragona, Consells Comarcals i alcaldes dels municipis afectats per acabar d'explicar aquest pla de transport alternatiu. Serà aquest dia quan es confirmarà definitivament quines opcions tindran els usuaris cambrilencs.

Comenta aquest article