Urbanisme
Comencen els treballs per integrar l'espai de l'antiga via en la trama urbana de Cambrils
Adif va iniciar ahir els treballs que eliminaran passos a nivell, talussos, ponts i altres elements amb l'objectiu d'acabar amb l'efecte barrera
Adif ha començat els treballs per integrar l’antiga via ferroviària a la trama urbana dels barris de Llevant de Cambrils. Les obres tenen per objectiu eliminar l’efecte barrera i donar continuïtat als vials per millorar la permeabilitat del trànsit de vehicles i vianants.
Les primeres actuacions se centren en dos punts de llevant: a l’alçada del carrer Venècia (on es van iniciar ahir les obres) i al camí del Corralet (on es preveu realitzar els treballs al llarg de la setmana que ve). En aquest cas s’eliminarà un pas a nivell, talussos i altres elements que actualment divideixen el nucli urbà.
El regidor d’Urbanisme i Obra Pública, Enric Daza, ha celebrat l’inici d’unes obres tan “esperades i necessàries” des que la via va quedar en desús el gener del 2020. En aquest sentit, el regidor ha afirmat que la supressió d’aquestes barreres arquitectòniques és un pas imprescindible per aconseguir una ciutat més cohesionada i una mobilitat més sostenible, amb la creació d’un eix cívic en forma de via verda al llarg de tot el traçat. “Hem posat la direcció d'obra de l'Ajuntament al servei d'Adif perquè les obres puguin tirar endavant el més ràpid i amb les majors garanties possibles”, destaca Daza en declaracions a revistacambrils.cat.
Properament, demolició de ponts
L’Ajuntament també està treballant conjuntament amb Adif perquè les obres estiguin ben acabades i amb la senyalització dels encreuaments correcta. “Ara es tira endavant, però és un àmbit molt ampli en el qual fa temps que s'està treballant”, recorda Daza, “els treballs no s'han aturat en cap moment i i les actuacions continuaran properament amb la demolició dels ponts i sota-ponts”. Concretament, els ponts que s'eliminaran abans són el del Molí de la Torre, Mas Clariana, Molí d’Avall i l’Avinguda Vilafortuny.
Cal recordar que, tal com va anunciar la setmana passada la consellera de Territori, Sílvia Panque, des de Cambrils; la primera fase per a la implementació del TramCamp –que utilitzarà l'antic traçat ferroviari– es començarà a construir a principis del 2025.
Amb aquest mateix objectiu d’integrar la trama urbana, des del 2021 el propi Ajuntament ja ha obert diversos passos provisionals a diferents punts de la infraestructura. A banda, a finals de l’any passat es van connectar les avingudes Vidal i Barraquer i Horta de Santa Maria, separades històricament per l’estació i el traçat ferroviari.