Informació general

Mobilitat

Renfe escolta l'Ajuntament i posarà a disposició un autobús a Sant Vicenç que passarà per Vila-seca

Amb aquesta solució, els usuaris que viatgin en tren de Cambrils a Barcelona cobriran el trajecte en el mateix temps i amb només un transbord durant el tall de vies entre l'1 d'octubre i el 3 de març

Per Andreu Dalmau

Estació de tren de Cambrils
Estació de tren de Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

Els usuaris del tren que van de Cambrils a Barcelona ja poden estar més tranquils. El Ministeri de Transports i Mobilitat ha escoltat les peticions de l'Ajuntament i posarà a disposició un autobús que farà el recorregut Cambrils-Vila-seca-Sant Vicenç de Calders per evitar el tall de vies per les obres a Roda de Berà que tindran lloc entre l'1 d'octubre i el 3 de març. “Es trigarà uns 45 minuts en anar de Cambrils a Sant Vicenç, pràcticament el mateix que el que trigava el tren”, apunta el regidor de Mobilitat, Enrique Arce, en declaracions a revistacambrils.cat.

Aquesta solució s'ha aconseguit de manera exprés després que l'Ajuntament demanés una solució a la reunió amb representants de Renfe i el Ministeri que va tenir lloc el passat divendres. La proposta que portava la regidoria de Mobilitat consistia en que el bus que venia de Tortosa i parava a l'Hospitalet de l'Infant passés també per Cambrils abans d'anar fins a Tarragona. “Hem tingut la sort que Vila-seca també s'havia quedat fora i s'han adonat que no hi hauria capacitat per, a més dels viatgers de Tortosa i Hospitalet, els de Cambrils i Vila-seca”, explica Arce, “aleshores han decidit fer els dos trajectes: que el més llarg –el d'Hospitalet– vagi a Tarragona, i el nostre vagi directe a Sant Vicenç. Així també alliberen espai a Tarragona”.

La periodicitat d'aquests autobusos, que sortiran des de l'estació de ferrocarril, serà la mateixa que la dels trens i des de l'Ajuntament calculen que hi haurà espai suficient per a tothom, ja que, segons els seus números, són unes quaranta persones les que agafen el tren a Cambrils direcció Barcelona cada dia.

El regidor de Mobilitat celebra que hagin estat escoltats per Renfe i el Ministeri i també apunta que “el més important” és que el servei “millorarà bastant” un cop s'hagin completat les obres. “Es duplicarà la freqüència actual des de Tarragona, serà un canvi bastant important per a la mobilitat, la gent s'oblidarà del cotxe per anar a Barcelona”, destaca Arce.

El Pla Alternatiu de Transport de Renfe agafa forma

Amb l'estudi de les propostes presentades pels diversos ajuntaments, el Pla Alternatiu de Transport de Renfe agafa forma definitiva de cara a l'1 d'octubre, que és quan començaran les obres al túnel de Roda de Berà. L'empresa ferroviària –juntament amb la Generalitat, els ajuntaments i les plataformes de viatgers– ha dissenyat un sistema de transport per carretera amb l'objectiu de garantir la mobilitat dels usuaris mentre duri el tall. Així, la companyia disposarà, durant aquests cinc mesos, de 87 autobusos que oferiran més de 600 trajectes diaris i 30.500 places que cobriran el trajecte entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders.

Renfe també està gestionant la creació d’un compte específic a la xarxa social X –antic Twitter– per informar de l’estat del servei mentre duri el tall ferroviari per les obres del túnel de Berà. A més, està treballant per redistribuir el personal d’informació i intervenció a bord dels trens i donar cobertura en el nombre màxim de serveis.

Comenta aquest article