Societat

Llengua

El Servei Local de Català informa dels serveis que ofereix a una vuitantena de comerços de la Rambla de Jaume I

En el cas dels establiments on treballen persones d'origen estranger se'ls ha ofert la possibilitat de participar en el projecte “Comerços aprenents”

Per Redacció

Una de les treballadores de Clarel que han participat al servei "Comerços aprenents"
Una de les treballadores de Clarel que han participat al servei "Comerços aprenents" | Cedida

El Servei Local de Català de Cambrils (SLC) ha visitat, entre els mesos de març i setembre d'enguany, un total de 79 establiments de la Rambla de Jaume I, l'artèria comercial que es va inaugurar el març de 2023. L'objectiu d'aquestes visites era donar a conèixer els serveis que ofereix el SLC al sector empresarial, en especial el servei de revisió de textos, una funció gratuïta per a empreses de 10 o menys treballadors que pretén garantir que les empreses i botigues tinguin la documentació i una retolació en un català de qualitat.

A més, en el cas dels comerços on treballen persones d'origen estranger se'ls ha ofert la possibilitat de participar en el projecte “Cambrils aprenents”, en què s'imparteixen una sèrie de sessions presencials al lloc de treball d'aquestes persones. Aquest innovador servei vol incidir també en els clients, que si no deixen de parlar en català pel fet de detectar que els comerciants és d'origen estranger l'ajudaran a veure el català com una llengua útil per al seu negoci.

Els quatre establiments cambrilencs que han participat en aquest projecte pioner han estat La casa de los móviles, Clarel, tant el de la platja com el de la vila, i Oasi Roba per la Llar. També hi ha dos establiments interessants en participar-hi.

Igualment s'ha informat les botigues que atenen en català de la possibilitat d'adherir-se al Voluntariat per la Llengua com a establiments col·laboradors. Aquests són: System Photo, Boutique Chic by Justine, Rosella, Casa del Mar i Roba Infantil Mimados.

En el decurs de les visites, s’ha fet una observació sociolingüística en la qual s’ha pogut comprovar per exemple que un 82 % dels establiments observats compleixen la Llei de política lingüística pel que fa al rètol principal, però que el català és d’entrada la llengua d’atenció al públic només en un 58 % dels casos.

Qualsevol empresa o establiment de Cambrils que vulgui fer ús dels serveis que ofereix el SLC Cambrils hi pot contactar a cambrils@cpnl.cat, al 977 79 26 88 o consultar-los a https://www.cpnl.cat/xarxa/cnlreus/serveis/serveis-per-a-empreses-i-comercos/ 

Comenta aquest article