Oci
PortAventura estrena 'Hysteria in Boothill', la primera atracció de realitat mixta del món en un parc temàtic
Més de 10.000 persones ja han gaudit d'aquest passatge que funciona amb unes ulleres Meta Quest 3 per viure una experiència immersiva
PortAventura ha fet història amb Hysteria in Boothill, la primera atracció de realitat mixta del món en un parc temàtic. Tot i que aquest passatge es va estrenar el passat 19 d'agost, ha estat ara, que ja funciona al 100%, quan s'ha fet la presentació oficial als mitjans de comunicació, que ahir van poder provar aquesta nova experiència immersiva gràcies a l'ús de les ulleres Meta Quest 3.
En poc més d'un mes ja hi ha 10.000 persones que han gaudit de l'atracció que promet ser el gran reclam de la temporada de Halloween del parc, que es va posar en marxa el passat 21 de setembre i s'allargarà fins al 10 de novembre. "Hem agafat molt de feedback de les persones que ja ho han provat i les puntuacions són molt altes. Tenim una resposta molt bona i el passatge sempre està ple. Hem aconseguit fer un producte que la gent fa cua per experimentar-lo i quan surten els hi brillen els ulls. Estem molt contents", assegurava ahir Andreu Tobella, director digital de PortAventura.
El misteri de la família McGregor
Hysteria in Boothill està situada a la zona del Far West, en un espai tematitzat de 200m2, just a tocar de l'Stampida. L'atracció està ambientada en una casa abandonada de l'antic Oest dels Estats Units, a Penitence, i els visitants, en grups de sis, es troben amb una sessió d'espiritisme a càrrec de la mèdium Madame Bladsky, que els hi presenta la història de la desaparició de la família McGregor. Un cop entren a la sala, les persones -equipades amb unes capes, les ulleres i uns auriculars- són testimonis del contacte de la mèdium amb els esperits de la família, que els demana la seva ajuda per trobar-los. L'atracció es pot gaudir en quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès) i té un cost de 7 euros.
"El que hem aconseguit és crear una experiència on barregem el físic amb el digital i bàsicament el que fem és aplicar noves tecnologies molt innovadores, amb les ulleres Meta Quest 3 que es van llençar fa vuit mesos. Estem innovant en tecnologia molt puntera per poder donar a l'usuari quelcom que no ha vist mai. A cap lloc del món ara mateix hi ha una experiència tematitzada així que es pugui gaudir tant", assenyalava Tobella, que obria la porta a mantenir aquest passatge tot l'any.
Aquesta innovadora atracció s'ha fet amb la col·laboració de l'empresa Spatial Voyagers, que va estar treballant quatre mesos per poder crear aquesta experiència única. "L'aventura va començar fa un any amb aquesta tecnologia que es diu computació espacial, que és quan unes ulleres són capaces d'entendre tot el que et rodeja per veure el món real i aplicar una capa virtual per sobre. Quan PortAventura ens va trucar per fer aquest projecte hi havia molt poc temps per desenvolupar aquesta tecnologia. Ho vam haver de fer des de zero perquè no s'assemblava a cap dels projectes virtuals que havíem fet anteriorment. Aquí havies de barrejar el món virtual amb el real (...) Vam utilitzar eines molt noves com la intel·ligència artificial", explicava el CEO de l'empresa, Edgar Martínez-Blas.
Uns mesos que van ser molt intensos per poder fer realitat l'atracció. "Quan vam fer la prova amb els usuaris vam veure que les seves reaccions eren molt bèsties, que s'ho estaven passant bé, que cridaven. Vam estar afinant la narrativa perquè s'expliqués una història de principi a fi per tenir un sentit cinematogràfic", exposava.
Una nova direcció
Hysteria in Boothill forma part de la nova estratègia que vol implementar el parc de cara al futur. Com explicava Andreu Tobella, fa un parell d'anys es va crear la unitat Adventure Labs, que segueix les noves tendències tecnològiques. "Hem d'entendre com les apliquem per crear noves memòries a la gent. Veiem un inici de direcció nova i estem explorant fer molt més en aquest tema", va dir.
Pel parc temàtic és molt important acostar-se a nous perfils de clients, com per exemple els gamers, que han respost molt bé a aquesta atracció. El director digital de PortAventura va afirmar davant els mitjans que estan fent "proves de concepte amb les noves tecnologies", que tindran més presència en els propers anys.