Societat

Vi i gastronomia

45.000 persones i 113.441 tiquets: les xifres que confirmen l'èxit de la fira «Cambrils, entrada al País del Vi»

Aquesta 14a edició ha comptat amb 71 empreses i entitats, la major participació d'expositors de la seva història

Per Redacció

El Parc del Pescador, ple de gom a gom el passat divendres al vespre
El Parc del Pescador, ple de gom a gom el passat divendres al vespre | Cristina Sierra

Prop de 45.000 persones van gaudir, del 10 al 13 d'octubre, de la fira Cambrils, entrada al País del Vi. Una 14a edició que va batre els rècords de les edicions anteriors, superant les expectatives que s'havia marcat l'organització. En total, es van vendre 113.441 tiquets de degustació i durant els tres dies i mig hi va haver moments en què el Parc del Pescador va completar l'aforament, deixant imatges com les cues de gent esperant el seu torn per entrar i gaudir de l'esdeveniment.

Enguany, la mostra va créixer en espai, aprofitant al màxim l’espai del Parc del Pescador, i va comptar amb 71 expositors, incloent-hi cellers, restaurants, artesans, artistes i entitats benèfiques, entre d’altres.

La regidora de Turisme, Camí Mendoza, afirmava que, “el festival s’ha convertit en un reclam no només pels cambrilencs, sinó també pels nostres turistes”. La regidora també va agrair la implicació de l’equip del Patronat de Turisme i va afegir que aquest esdeveniment “ens ajuda a desestacionalitzar el turisme i consolidar la nostra destinació com la veritable Capital Gastronòmica de la Costa Daurada”. De cara a la propera edició, l’objectiu és seguir millorant perquè el festival continuï sent un referent i els seus visitants el puguin gaudir d’una manera encara més còmoda.

Tres de cada quatre visitants eren de fora de Cambrils

Durant la 14a edició es van realitzar 794 enquestes de satisfacció que confirmaven que aquest esdeveniment atrau cada cop més a una gran quantitat de persones d’arreu del territori. Tres de cada quatre visitants del festival eren de fora de Cambrils, i més d’un 86% venia al municipi amb el propòsit principal de gaudir de l’esdeveniment.

La gran majoria d’aquests visitants provenien d’altres municipis de la província de Tarragona, gairebé la meitat del total d’enquestats (49,87%). Els visitants d’altres províncies de Catalunya també van fer força nombrosos, representant un 21% del total d’enquestats, amb Barcelona com la més destacada.

Pel que fa a l’impacte d’aquests visitants en els allotjaments de Cambrils, més d’un 72% dels enquestats procedents d’altres províncies de Catalunya manifestaven que s’havien allotjat a Cambrils.

Una altra dada destacada era que el 38% dels visitants es van assabentar de la celebració del festival a través d’amistats i familiars que ja el coneixien. Altres formes freqüents d’assabentar-se de la mostra van ser les xarxes socials i la senyalització a Cambrils.

Pel que fa a la satisfacció, els aspectes millor valorats entre els 794 visitants van ser el lloc, l’ambient, l’oferta i l’organització, amb un 4.7, un 4.6, un 4.4 i un 4.3 sobre 5, respectivament. Els aspectes que no suspenen, però que es poden millorar per a la propera edició, són les cues i els preus de les degustacions, amb 3.7 i 3.6 sobre 5, respectivament.

La subhasta de botes recapta 2.540 euros per investigar la mutació del Gen ADSL

La subhasta de botes que es va portar a terme durant el festival va recaptar un total de 2.540 euros a favor de l’associació cambrilenca Antian, que destinarà aquests diners a la investigació per a la teràpia gènica de la mutació del gen ADSL. Els dies 10, 11, 12 i 13 d’octubre, els artistes de “Cambrils Art Total” van decorar i pintar barriques de vi que es van subhastar a la nit als diversos escenaris del Parc.

També amb finalitats benèfiques, l’associació Nàutic Parc va organitzar sortides amb catamarà per gaudir d’un tast de vi i ostres del Delta de l’Ebre a alta mar. En aquest cas, la recaptació es va destinar a l’entitat Swim for ELA.

Comenta aquest article