Mobilitat
La primera fase del TramCamp continua endavant: 16 quilòmetres de traçat, 15 parades i una inversió de 150 milions d'euros
La Comissió Territorial d'Urbanisme acorda aprovar definitivament i publicar el Pla especial urbanístic corresponent al recorregut entre l'estació de tren de Cambrils i Vila-seca
La Comissió Territorial d'Urbanisme de Tarragona va acordar ahir aprovar definitivament i publicar el Pla especial urbanístic del tramvia del Camp de Tarragona (TramCamp) corresponent a la fase 1 que passarà pels municipis de Salou, Vila-seca, Cambrils i Vinyols i els Arcs. El Pla identifica i regula les reserves de sòl afectades que han de permetre la implantació de la primera fase del desplegament d'una infraestructura cabdal per a la mobilitat del territori.
La definició del traçat que recull el Pla ha estat coordinada i consensuada pel que fa a la seva integració urbana amb els ajuntaments. Amb l'aprovació definitiva, continua la tramitació prevista per a l'impuls de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona, la segona àrea metropolitana de Catalunya amb prop de 325.000 residents.
El traçat abasta una longitud de 16,4 quilòmetres amb via doble. En el tram entre l'antiga estació de Cambrils i l'estació de Salou-Port Aventura, discorre pels terrenys de l'antiga línia ferroviària costanera, passant per Cambrils, Vinyols i els Arcs i Salou. Es preveu un nou traçat tramviari de connexió entre l'antiga estació de tren de Cambrils i la nova estació de Cambrils Nord. Igualment, des de Salou-Port Aventura es preveu un traçat nou que introdueix la infraestructura al nucli de Vila-seca, fins arribar a la futura Estació intermodal prevista pel Ministeri de Transport i Mobilitat Sostenible.
L'actuació de la primera fase disposarà de 15 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i l'Estació Intermodal Estació, quatre de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries existents d'Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca, i la futura estació ferroviària Estació Intermodal prevista pel Ministeri. El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l'antic corredor ferroviari i pels vials.
La superfície total de l'àmbit del Pla especial urbanístic aprovat és d'unes 50 hectàrees. L'àmbit d'intervenció inclou la plataforma del tramvia, així com les instal·lacions necessàries per al seu funcionament i la franja de sòl de protecció del conjunt de la infraestructura tramviària.
El projecte també inclou unes cotxeres i tallers al terme de Vila-seca. La inversió prevista per aquesta primera fase supera els 150 MEUR. Està previst que la Generalitat liciti el projecte a inicis de 2025.