Infraestructura
Es compleixen cinc anys de la posada en marxa de la nova estació de trens
El 13 de gener de 2020 s'estrenava el nou equipament situat a tocar de la zona esportiva nord; la seva posada en marxa va estar farcida d'incidències i contratemps; el març de 2020, la declaració de l'estat d'alarma va aturar gairebé tot el servei
El proper dilluns 13 de gener es compliran 5 anys de la posada en marxa de la nova estació de trens de Cambrils. El gener de 2020 es posaven fi a 155 anys del pas del traçat ferroviari pel mig del terme cambrilenc. El dia abans, el diumenge 12 de gener de 2020, una vintena de persones agafaven el darrer tren que va sortir de la "vella" estació, a les 21.55 hores. Aquella fita històrica va ser gravada per diverses persones, tant des de l'andana com des de dalt del tren. Més tard, s'aturava un altre tren en direcció sud, que va ser el darrer tren que s'aturava a l'estació cambrilenca. Dies abans, ja s'havia desmantellat la sala d'espera de l'estació amb la retirada de les màquines i els panells informatius.
El dilluns 13 de gener de 2020 s'estrenava la nova estació de trens, situada a tocar de la zona esportiva nord. La posada en marxa de la nova instal·lació no va ser massa afortunada i es van produir diverses incidències. El primer tren des de la nova estació en direcció a Barcelona va sortir amb un quart d'hora de retard. La màquina de venda de bitlles no funcionava i la màquina de validar els bitlles tampoc. Quan el primer tren va arrencar de l'estació cambrilenca ho va fer molt poc a poc abans d'arribar al ramal d'enllaç cap a l'estació de Vila-seca va estar aturat una bona estona. L'arribada a l'estació de Tarragona va ser amb 23 minuts de retard. Així doncs, l'estrena va ser força accidentada.
Els primers dies de funcionament, alguns usuaris van criticar la ubicació de la nova estació, més allunyada del centre de la població, així com el fet que l'horari del bus urbà no coincidia amb els trens del matí.
La controvèrsia inicial del nom "Cambrils-Salou"
Una altra de les controvèrsies de l'estrena de la nova instal·lació va ser el nom de l'estació. Renfe l'havia rebatejat amb el nom de "Cambrils-Salou". Així es podia veure a la pàgina de Renfe en una informació que havia fet pública unes dies abans, concretament el 3 de gener de 2020. Una denomació que va propiciar la "sorpresa" del consistori cambrilenc. Segons informava aleshores revistacambrils.cat, unes setmanes abans, Renfe havia preguntat a l'Ajuntament de Cambrils quin nom volia per a la nova estació del tren i des del consistori es va respondre que el de "Cambrils". Aquesta confusió va propiciar, durant aquells primers dies, que algun usuari baixés a l'estació de Cambrils pensant-se que baixava a Salou.
Els retards van ser freqüents en les primeres setmanes de la seva posada en marxa i, només quinze dies després de la seva estrena també s'avariaven els ascensors d'accés a les andanes.
Poc després de la posada en marxa d'aquesta variant del Corredor Mediterrani es va incorporar un tren Avant, el 3 de febrer de 2020, que connectava l'estació de Cambrils amb l'estació del Camp de Tarragona i permetia arribar a Barcelona en 55 minuts.
L'estat d'alarma pel covid-19 va paralitzar el transport ferroviari al 50%
Als contratemps de les primeres setmanes de la seva posada en marxa se li va sumar, a meitats de març de 2020, la declaració de l'estat d'alarma per la propagació de la covid-19 i el confinament total de la població. Aquesta mesura excepcional ho va paralitzar tot i el servei de transport ferroviari també es va veure fortament afectat. Durant el període de confinament, Renfe va reduir substancialment la seva freqüència de transport com a mesura de prevenció des del 18 de març de 2020. De fet, fins el 20 de juny de 2020 no es va recuperar el servei habitual de Rodalies Catalunya. Van tornar a la seva oferta habitual les línies R11, R12, R13, R14, R15, R1 i R17, així com també la RT2 de rodalia del Camp de Tarragona. Fins aquell moment, l'oferta era del 50%, però amb la fase de represa la programació es va tornar a normalitzar. Per contra, el tren Avant que unia Tortosa i Barcelona va quedar fora de servei.
El tren Avant s'ha recuperat més de quatre anys després de la seva retirada
Malgrat les contínues peticions demanant la recuperació d'aquesta connexió, aquesta no ha estat afectiva fins aquest passat 1 d'octube de 2024, és a dir, més de quatre anys després de la seva retirada. Aquesta es feia efectiva dins del Pla de Transport Alternatiu habilitat per les obres d'ampliació del túnel de Roda de Berà. El tren surt de Tortosa a les 6.35 hores i arriba a Cambrils a les 7.24 hores. Només fa una única parada al Camp de Tarragona a les 7.47 hores i arriba a Barcelona Sants 8.23 hores. La freqüència de tornada és a les 18.30 hores i el tren arriba a Cambrils -amb la mateixa aturada al Camp de Tarragona- a les 19.29 hores.