Urbanisme
Comencen els treballs per l'enderroc del pont de l'antiga via darrere de l'hotel Sol Port Cambrils
Es tracta de la primera acció urbana dels treballs per adequar el traçat del TramCamp i, en aquest punt en concret, durant les obres, es facilitarà un pas alternatiu pels vianants
Ja han començat els treballs per eliminar els ponts i barreres arquitectòniques a l'antic traçat ferroviari. La primera actuació en la trama urbana serà l'enderroc del pont entre el carrer Camí de Sant Joan i el vial del Cavet –darrere de l'hotel Sol Port Cambrils– on ja s'ha vist maquinària realitzant les primeres tasques de cara a l'eliminació d'aquest pas per sota de l'antiga via. Uns treballs que han estat impulsats per ADIF i han comptat amb la col·laboració del Departament d'Urbanisme.
Aquesta és la primera acció urbana de tot el seguit d'enderrocs que duran a terme en els properes mesos. El projecte té un termini d'execució de vuit mesos. Es demoliran els ponts i sota-Ponts del Molí de la Torre, Mas Clariana, Molí d’Avall i l’Avinguda Vilafortuny. A més, actuarà a diferents baixadors i creuaments a nivell del traçat, com la plaça de la Concòrdia, la rotonda de l’escola Marianda i altres punts on l’Ajuntament ja hi ha obert passos provisionals. Des del 2021, el propi Ajuntament ja ha realitzat diferents accions a l'antiga via per obrir passos provisionals al camí del Corralet i al carrer Venècia i a finals del 2023 es van connectar les avingudes Vidal i Barraquer i Horta de Santa Maria.
Segons fonts del departament d'Urbanisme, en les actuacions més properes a la trama urbana com aquesta s'intentaran minimitzar les molèsties a la ciutadania. En aquest punt en concret, prèviament a l'enderroc, es facilitarà un pas alternatiu pels vianants que acostumen a creuar el pont per anar a l'escola Cambrils. Des d'Urbanisme indiquen que les obres són necessàries per a l'eliminació de barreres i la cohesió urbanística de la ciutat.
El regidor d'Urbanisme, Enric Daza, ha reivindicat i agraït la tasca del departament que lidera i al Departament de Territori pel seu "compromís en aquest projecte durant més de sis anys, colze a colze amb ADIF i Generalitat, per aconseguir un urbanisme modern i integrador per a tota la ciutadania".
El traçat de futur tramvia
La Comissió Territorial d'Urbanisme de Tarragona va acordar el 4 de desembre aprovar definitivament i publicar el Pla especial urbanístic del tramvia del Camp de Tarragona (TramCamp) corresponent a la fase 1 que passarà pels municipis de Salou, Vila-seca, Cambrils i Vinyols i els Arcs.
El traçat abasta una longitud de 16,4 quilòmetres amb via doble i el projecte compta amb un pressupost de 150 milions d'euros. L'actuació de la primera fase disposarà de quinze parades, entre les estacions de Cambrils Nord i l'Estació Intermodal Estació, quatre de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries existents d'Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca, i la futura estació ferroviària Estació Intermodal prevista pel Ministeri.
Les sis parades previstes al nostre municipi estaran a la nova estació de tren, a la carretera de Montbrió just a l'altura del carrer de Moragues i Barret, a prop de l'antiga estació, l'Estació Central al carrer d'Andalusia entre les places de Francesc Macià i Lluís Companys, al Molí de la Torre i a Vilafortuny.