Informació general

Concentració

Àvies i Avis per la independència: «Volen que desapareguem però naltros estem aquí, setmana rere setmana, resistint»

El passat dimecres, un grup del col·lectiu cambrilenc es va desplaçar a Reus per participar a la celebració del setè aniversari del col·lectiu reusenc que va comptar amb la presència de Lluís Llach

Per Berta Ruiz

Les Àvies i Avis, ahir al matí, ballant una sardana al mig de la plaça de la Vila
Les Àvies i Avis, ahir al matí, ballant una sardana al mig de la plaça de la Vila | Berta Ruiz

Les Àvies i Avis per la Independència es van trobar, ahir al matí a la plaça de la Vila, com cada dimecres des de fa gairebé set anys. Precisament, la setmana passada, un grup de setze persones del col·lectiu cambrilenc es van desplaçar fins a Reus per participar al setè aniversari del grup reusenc. Aquesta celebració va comptar amb la presència de Lluís Llach qui va lloar la força i l'empenta d'aquests col·lectius. "Els avis i àvies de Reus són un exemple s'insubmissió pel país" va dir. "Ells ho són i els de Cambrils també ho som. Naltros tampoc ens sometem, perquè ells volen que desapareguem i naltros estem aquí, setmana rere setmana, resistint" va afegir la portaveu del col·lectiu cambrilenc, ahir, en la trobada.

Ara, les Àvies i Avis de Cambrils també es preparen per a la celebració del seu setè aniversari que es complirà el dia 14 de febrer. Ho faran amb un dinar de germanor programat per al proper 26 de febrer, amb més d'una trentena de persones ja apuntades. D'altra banda en la trobada d'ahir també es va informar que el col·lectiu de Vic prepara la seva festa per al proper 25 de febrer per qui vulgui desplaçar-se i participar-hi.

Finalment es va comentar que, el 3 d'abril, el grup Meridiana Resisteix complirà 1.714 dies de mobilitzacions i ho volen celebrar. Des de l'ANC s'habilitarà un autobús per qui vulgui sumar-se a aquesta commemoració.

Pel que fa a la trobada d'ahir, el grup va ballar una sardana al mig de la plaça, van cantar l'Estaca i l'himne dels Segadors, així com les seves proclames habituals.

Comenta aquest article