Informació general

Emprenedoria

Cambrils Emprèn ofereix noves sessions d'emprenedoria i capacitació empresarial

Les sessions, adreçades a persones emprenedores, autònomes i empreses, es portaran a terme del 27 de febrer al 22 de maig a la Torre del Llimó

Per Redacció

Imatge d'una sessió formativa a la Torre del Llimó
Imatge d'una sessió formativa a la Torre del Llimó | Cedida
El servei d’emprenedoria Cambrils Emprèn de l’Ajuntament de Cambrils inicia aquest febrer una programació de nou sessions d’emprenedoria i capacitació empresarial per a persones emprenedores, autònomes i empreses. Les formacions es portaran a terme entre el 27 de febrer i el 22 de maig al Centre de Promoció Econòmica de la Torre del Llimó.
 
Les sessions són gratuïtes, i tenen com a objectiu millorar els coneixements i habilitats en matèria de planificació i gestió empresarial de les persones emprenedores i empresàries i augmentar d’aquesta manera les possibilitats d’èxit en el món empresarial. La programació d’aquest semestre tractarà sobre: La fiscalitat de l’autònom/a, La marca personal, Lean Startup i Business Canvas, Emprèn utilitzant la intel·ligència artificial, Declaració de renda de l’autònom/a, Pla d’empresa i Facturació electrònica: Facturae, Verifactu. Tota la informació i inscripcions a www.cambrils.cat/ca/serveis/empresaemprenedoria/cambrils-empren-1.
 
D’altra banda, també es continuen oferint tallers d’emprenedoria sobre “El joc d’emprendre” a l’alumnat de secundària de Cambrils. L’objectiu és el de donar a conèixer als participants els punts que s’han de seguir per convertir una idea en un projecte empresarial. Es tracta d’un joc de treball en equip, de col·laboració i de presa de decisions. L’equip ha de traçar una línia, perquè el negoci que ha escollit arribi als clients i tingui les màximes garanties d’èxit.
 
La regidora de Promoció Econòmica, Neus Cárdenas, ha destacat el compromís del Departament amb les empreses i les persones autònomes de Cambrils i ha posat en valor una oferta formativa que respon a les necessitats actuals, com avalen les bones dades de l’any passat.

Servei Cambrils Emprèn

Cambrils Emprèn també realitza sessions grupals informatives d’emprenedoria, en aquestes s’informa sobre el conjunt de serveis que ofereix l’entitat, de les passes, tràmits i recursos disponibles per dur a terme un projecte empresarial, així com també de la necessitat de fer el pla d’empresa per tal d’analitzar la idea de negoci i la seva viabilitat econòmica. A partir d’aquí, les persones emprenedores poden continuar amb el procés d’acompanyament del seu projecte i sol·licitar el servei d’assessorament tècnic especialitzat. Es tracta d’un servei gratuït que es porta a terme al Centre de Promoció Econòmica de la Torre del Llimó (c/ Creus, 37-39 – c/ Rovira, 1), i es pot sol·licitar trucant al 977-794 679 o enviant un correu a: empren@cambrils.cat.
 
Durant l’any 2024, el servei d’emprenedoria va realitzar 169 accions en les diferents línies del servei, tals com informació i orientació inicial, suport per al desenvolupament del projecte i posada en marxa de l’empresa, i seguiment per a la consolidació de l’empresa i desenvolupament del seu potencial. A més, es van realitzar sessions de capacitació empresarial sobre la Fiscalitat de l’autònom/a, Gestió del temps, Màrqueting digital, eines digitals entre d’altres, en les quals hi van participar prop d’un centenar de persones.
 

L’Apunt

Col·laboració Ascasud

El servei municipal Cambrils Emprèn col·labora estretament amb ASCASUD, una associació de mentoria empresarial sense ànim de lucre, constituïda l’any 2020 a la demarcació del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre (Catalunya Sud). Els prop de 30 assessors sèniors voluntaris, que acompanyen a les persones emprenedores en la posada en marxa dels seus projectes, són directius d’empresa, professionals i empresaris, la majoria retirats, amb una dilatada trajectòria en l’àmbit empresarial.

Comenta aquest article