Informació general

Turisme

Cambrils, un dels 35 municipis catalans que comença a treballar en la detecció d'allotjaments turístics il·legals

La Direcció General de Turisme va engegar, ahir, la formació amb tècnics i inspectors per compartir l'ús de la plataforma que usa per localitzar anuncis d'aquest tipus d'habitatges que s'ofereixen a Internet

Per ACN

Vista aèria de Cambrils
Vista aèria de Cambrils | Francesc Vidal-Barraquer

La Direcció General de Turisme ha engegat la coordinació amb trenta-cinc municipis catalans per identificar allotjaments turístics il·legals. Ahir dimecres es va iniciar la formació amb tècnics, inspectors i agents del cos de policia, entre d’altres, per compartir l’ús de la plataforma que utilitza la Generalitat per localitzar anuncis d’aquest tipus d’habitatges que s’ofereixen a Internet. 

La trentena de consistoris que han pres part en aquesta primera trobada són de diferents zones costaneres com ara Tossa de Mar (Selva), Canet de Mar (Maresme), Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà), l’Ametlla de Mar (Baix Ebre), Cambrils (Baix Camp), Calella (Maresme), Sitges (Garraf) i Castelldefels (Baix Llobregat). També d’àrees de muntanya com per exemple la Vall de Boí, Tremp, Santa Pau (Garrotxa) i Ripoll, així com d’altres punts del territori com Vidreres (Selva), Mont-roig del Camp (Baix Camp), Santa Coloma de Gramenet i Vilanova del Vallès.

Una eina que pot «arribar a ser sancionadora»

La directora general de Turisme ha assenyalat que aquesta eina pot “arribar a ser sancionadora”, amb multes que van des dels 600 euros fins als 600.000. Lagé ha concretat que s’apliquen quan el responsable “no ha fet absolutament res, no té el que ha de tenir i ni ha pagat”. Amb tot, ha reconegut que les administracions “tenen la llibertat” de no retirar la publicitat, ja que té l’aval dels tribunals. Lagé ha dit que “la gran majoria” treuen l’anunci d’Internet i això “és el més important”. Alhora, ha defensat que “no tothom ho fa malament” i es poden donar casos en què hi hagi “un error administratiu”.

Lagé ha assegurat que el turisme és “una indústria importantíssima” per a Catalunya, tant per a l’economia com per a la societat, però “s’ha de fer un control” perquè “es pugui continuar desenvolupant”. En aquest sentit, ha ressaltat que la compartició de la plataforma amb els ajuntaments també “facilita la convivència” entre els veïns i els turistes.

La directora general ha indicat que “la societat està canviant” i també ho està fent el turisme, a la vegada, s’ha pres “consciència” de l’impacte d’aquesta activitat “a tots els nivells”. Tot i això, ha fet èmfasi que “el missatge que es vol llançar és que es fa perquè la indústria funcioni”.  

Comenta aquest article