Informació general

Més de 150 professionals s'han inscrit ja en la I Jornada de Publicitat i Promoció Turística, Publicity

Per Berta Ruiz



D'esquerra a dreta: Amèlia Rico, Anna López, Robert Benaiges i Estanis Pastor
Aquest proper divendres 23 de novembre Cambrils acollirà la I Jornada de Publicitat i Promoció Turística, sota el nom de Publicity, que es realitzarà a l'hotel Tryp Port Cambrils. Ahir al matí es va fer la presentació d'aquesta jornada amb la presència de l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges–, la regidora de Turisme –Anna López–, la directora del Patronat de Turisme –Amèlia Rico– i el delegat de l'Associació Empresarial de Publicitat a Tarragona –Estanis Pastor–.

El principal objectiu d'aquesta primera jornada és que sigui "una eina de treball i una eina de promoció", tal i com explicava ahir la regidora de Turisme. De fet, segons afirmava Anna López, en la seva intervenció, "les administracions tenim l'obligació i necessitat d'estar ben preparats per intentar donar-nos a conèixer d'una millor forma i que el missatge que volem fer arribar vagi pel canal més adequat i el missatge sigui el més adequat. El turisme és una indústria molt dinàmica i cada vegada hi ha més emissors, més missatges i més canals diferents".

Més de 150 professionals

Publicity és una jornada tècnica adreçada als professionals del sector turístic i del sector publicitari per posar en comú i estudiar les estratègies i accions més adients i actuals per a la promoció, el posicionament i la creació de la marca turística. A més, Publicity serà la primera vegada que unirà el sector turístic i el sector publicitari, i per això comptarà amb importants professionals d'ambdós sectors i més de 150 inscrits que assistiran a la jornada, procedents principalment de Catalunya i Aragó. Es tracta de tècnics de turisme, alcaldes i regidors d'ajuntaments, agències de comunicació i publicitat, mitjans de comunicació especialitzats, consultors de màrqueting o estudiants.

Per la seva banda, el delegat de l'Associació Empresarial de Publicitat a Tarragona –Estanis Pastor– també present ahir en la presentació, va voler felicitar a l'Ajuntament de Cambrils i al Patronat de Turisme de Cambrils, "per aquesta iniciativa, única i pionera a l'Estat, de la qual podem treure molt de profit, els professionals del sector turístic i els empresaris del sector de la comunicació". Segons va explicar Estanis Pastor, per a l'any 2008 s'esperen més 58 milions de visites turístiques a nivell estatal, "darrere d'això hi ha una marca, hi ha una publicitat, hi ha una feina i creiem que els publicitaris hem de ser-hi i per això hem volgut col·laborar".

Finalment, l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– també va voler adreçar unes paraules sobre aquesta jornada. Segons Benaiges, "volíem anar més enllà i reflexionar amb el sector publicitari, els professionals del turisme i també de l'ensenyament. Compaginar turisme i publicitat era un tema que encara feia falta. Aquesta és la primera jornada, però tenim la intenció de donar-li continuïtat al llarg del temps, i compaginar-ho amb les jornades gastronòmiques que es fan cada dos anys".

Conferències i taules rodones

La jornada s'iniciarà cap a les 10 del matí amb la inauguració oficial i la presència –si no hi ha cap canvi d'última hora– del director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya –Joan Carles Vilalta–, el rector de la Universitat Rovira i Virgili –Xavier Grau–, el president de la Diputació de Tarragona –Josep Poblet–, el secretari d'Estat de Turisme i Comerç –Pedro Mejía–, i l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges–.

Seguidament, a partir de dos quarts d'onze, es farà la primera conferència sota el títol "Els valors en la creació de marques", a càrrec de Robert Rodergas, director general de Sarsabona SL i creatiu publicitari especialitzat en arquitectura de marques. A partir de les dotze del migdia tindrà lloc la primera taula rodona sota el nom "Com crear una marca turística?", que comptarà amb la participació de Blanka Trauttmansdorff –responsable de màrqueting de Turisme d'Àustria per Espanya i Portugal, i impulsora d'altres projectes com l'Eurocopa de Futbol 2008 d'Àustria i Suïssa, Zaragoza 2008, Linz 2009 o Fitur 2008, entre molts d'altres projectes–. També hi participarà Juan Vargas –subdirector de comunicació de l'Empresa Público Turismo Andaluz SA de la Consejería de Turismo, Comercio y Deporte de Andalucía–, Arcadi Moradell –dissenyador de marques i imatge corporativa IDIAM–, Carlos de la Guardia –fundador de Brandgineering– i la moderació, que anirà a càrrec d'Octavi Bono, gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona.

A la tarda, es farà la segona conferència amb el nom "Quina publicitat és més efectiva per a la promoció de les ciutats?", a càrrec d'Iñaki Gaztelumendi, gerent de turisme de Santiago de Compostel·la. La darrera taula rodona es farà a partir de tres quarts de cinc de la tarda amb "Noves eines per a la promoció turística", que comptarà amb la presidenta de l'Associació Hotelera Salou- Cambrils - La Pineda –M. Eugènia Arbó–, el director de la delegació de Turisme de Catalunya a França –David Miró–, Assumpció Huertas –professora associada de la Unitat de Comunicació, Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat Rovira i Virgili i Enric Domingo –editor adjunt de la revista Editur– com a moderador. Després d'aquesta darrera taula rodona s'oferirà un còctel de cloenda.

Comenta aquest article