Vandellòs i Hospitalet de l'Infant, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Serveis

L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant posa en marxa un servei gratuït de retirada de vehicles

L’objectiu és facilitar la retirada de vehicles de baixa o abandonats per preservar l’entorn i millorar la convivència ciutadana

Per Redacció

Cartell del servei gratuït de retirada de vehicles
Cartell del servei gratuït de retirada de vehicles | Cedida

L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant ha posat en marxa una campanya per fomentar la retirada de vehicles en desús o abandonats, amb l'objectiu de millorar la neteja viària i preservar el medi ambient. Aquesta iniciativa permet als propietaris i propietàries gestionar la baixa definitiva dels seus vehicles de manera gratuïta, a través d'un nou servei que ofereix la Policia Local en col·laboració amb l'empresa local autoritzada com a gestora de residus, Grúas y Taller José y José Luis.

Les persones interessades a utilitzar aquest servei només han de dirigir-se a la Comissaria de la Policia Local, ubicada a la Plaça Àster s/n de l’Hospitalet de l’Infant; i sol·licitar una autorització de baixa voluntària. D’aquesta manera, la Policia Local podrà encarregar-se de fer tots els tràmits administratius davant la Direcció General de Trànsit (DGT) i de retirar el vehicle, que serà desballestat posteriorment.

Documentació necessària

Per fer ús d'aquest servei, cal aportar la següent documentació original:

  • Fotocòpia del DNI/NIF de la persona propietària.

  • Fotografia recent del vehicle.

  • Permís de circulació del vehicle.

  • Targeta d'inspecció tècnica del vehicle.

Una vegada tramitada la baixa definitiva i destruït el vehicle, l'empresa autoritzada lliurarà al titular el document de baixa de la DGT i el certificat de destrucció.

Important: En cap cas aquest vehicle pot trobar-se judicialment en procés d'embargament o precinte per part de l'administració o entitat financera.

Beneficis mediambientals

Amb aquesta campanya, l'Ajuntament vol reduir l'impacte ambiental que provoquen els vehicles abandonats, ja que aquests poden generar contaminació, acumular aigua en èpoques de pluja i convertir-se en focus de mosquits i infeccions, segons ha explicat el regidor de Seguretat Ciutadana, Francisco Javier Ochoa.

A més, cal tenir en compte que l'abandonament de vehicles a la via pública pot suposar sancions econòmiques d'entre 751 i 1.500 euros.

Es pot fer una reclamació per a la retirada de vehicles abandonats en aquests casos:

  • Quan hagin transcorregut més de dos mesos des que ha estat immobilitzat o retirat de la via pública i dipositat a les instal·lacions que determini l'Ajuntament i la persona que en sigui propietària no hagi formulat al·legacions.

  • Quan romangui estacionat per un període superior a un mes en el mateix lloc i presenti desperfectes que facin impossible el desplaçament pels propis mitjans.

  • Quan hi manquin les plaques de les matrícules.

Aquest nou servei s'ofereix de manera gratuïta amb la voluntat de facilitar als veïns i veïnes la retirada de vehicles que ja no necessiten; i de contribuir a la millora de la imatge i la neteja del municipi.

Per a més informació, es pot contactar amb la Policia Local a través del telèfon 609 30 89 45.

Comenta aquest article