Transport ferroviari
Caos ferroviari en les dues primeres jornades de la represa del servei ferroviari entre Tarragona i Barcelona
Usuaris cambrilencs han informat a revistacambrils.cat que, ahir, els trens regionals van acumular retards de més d'una hora i mitja, mentre que la jornada d'avui s'ha iniciat amb un caos total
Caos ferroviari absolut en les dues primeres jornades després que Renfe restablís, aquest passat dilluns a la tarda, el servei de regionals entre Tarragona i Barcelona de les línies R14, R15, R16 i R17. Recordem que la línia ha estat tallada des de l'octubre per unes obres al túnel de Roda de Berà. Usuaris cambrilencs del servei ferroviari han informat a revistacambrils.cat que, ahir, el trens regionals van acumular retards de més d'una hora i mitja, mentre que la jornada d'avui s'ha iniciat amb un desgavell total. A mode d'exemple del cúmul d'incidències del transport ferroviari que s'està produint, cal destacar que el primer tren amb sortida de Cambrils aquest matí, a les 6.34 hores ha arribat a Barcelona-Sants amb 70 minuts de retard.
Els usuaris de l'Avant de les 7.24 hores també han estat afectats, ja que el comboi no ha passat per avaria, deixant sense alternativa –no hi havia servei per carretera per substituir-lo– a desenes de persones que el fan servir diàriament per anar a treballar a Barcelona. Davant d'aquesta situació, uns quants d'aquests usuaris han optat per anar a Vila-seca en cotxe per agafar un Rodalies que passava a les 8.05 hores provinent de Lleida. Aquest trajecte tampoc no ha estat exhempt de problemes, ja que, finalment, els usuaris han arribat a Barcelona-Sants a les 10.40 hores a causa d'una nova avaria. Tota una odissea per arribar a Barcelona, un dia més.
La consellera Sílvia Paneque assumeix retards en els primers dies de la represa del servei
Precisament, el passat dilluns a la tarda, des de Tarragona, la pròpia consellera de Territori, Sílvia Paneque, demanava "comprensió" als usuaris i assumia que hi hauria retards en els primers dies de represa del servei. "Entenem perfectament que es donin aquestes circumstàncies", assegurava en referència a les incidències. Així mateix, afegia que les obres com les del túnel de Roda són "necessàries" per millorar la infraestructura i fixava un "horitzó de dos anys" per tenir "un servei de qualitat". Paneque també celebrava que els treballs al túnel s'han acabat "en temps i forma".
Sense aturada a Sant Vicenç de Calders fins el 25 de maig
Recordem que els trens regionals entre Tarragona i Barcelona no s'aturaran a Sant Vicenç de Calders fins el 25 de maig perquè s'hi estan fent obres, i mentrestant Renfe habilitarà un servei alternatiu per carretera entre Torredembarra i Sant Vicenç. El director de Rodalies, Antonio Carmona, explicava la setmana passada que amb el restabliment del servei s'homogeneïtzaran horaris. No obstant, la recuperació de les freqüències habituals no s'aplicarà fins al setembre, ja que està previst que les obres a Sant Vicenç de Calders no s'acabin fins el 4 d'agost.
Així doncs, actualment, la línia R14, assumeix –via Reus– les cinc connexions diàries per sentit entre Barcelona i Lleida Pirineus, que fins ara, circulaven per Valls per les obres del túnel de Roda de Berà. En el cas de l'R15, es recupera el servei de sis trens diaris per sentit entre Móra la Nova i Barcelona, mentre que l'oferta global dels dies feiners, entre Reus i Barcelona, tindrà tres trens nous per sentit. Finalment, l'R16, Barcelona -Tortosa-Ulldecona, recupera els deu trens diaris per sentit i es mantindrà el servei Avant Tortosa - Camp de Tarragona - Barcelona, amb un tren diari per sentit. També es recuperen les deu connexions diàries de l'R-17 entre Salou-Port Aventura i Tarragona. Finalment, l'R13 també tindrà afectacions i per tal de mantenir la connectivitat amb Valls, es prestarà un servei llançadora des de La Plana de Picamoixons.