Informació general

Urbanisme

Tretze empreses presenten oferta per a executar la primera fase del tramvia que connectarà Cambrils amb Salou i Vila-seca

Les obres, amb un cost de més de vint milions d'euros, han de començar aquest estiu i tindran un temps d'execució de vint mesos

Per Cristina Sierra

Aquesta setmana s'està enderrocant el pont del carrer de Molí d'Avall
Aquesta setmana s'està enderrocant el pont del carrer de Molí d'Avall | Lluís Rovira i Barenys

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya ha rebut fins a 13 ofertes per a executar les obres de la primera fase del tramvia que connectarà Cambrils amb Salou i Vila-seca. El projecte va sortir a licitació el passat 21 de gener i serà a partir del proper dimarts 18 de març quan s'estudiaran les propostes presentades per les 13 empreses que s'han interessat a tirar endavant aquests treballs, que tenen un cost de més de vint milions d'euros i que han de començar aquest estiu.

Cal recordar que aquest projecte es divideix en dos lots. El primer se centra en els serveis afectats, l'esplanada i estructures dels 14 quilòmetres de traçat que compten amb un cost de 14.772.064,49 euros. Ha estat aquesta part la que ha rebut 13 ofertes d'empreses de Barcelona, Lleida, Madrid i València.

D'altra banda, el segon lot, que inclou la construcció d'un nou pont sobre l'autovia A-7 a Vila-seca, de 112 metres de longitud i amb un cost de 5.753.918,48 euros, ha rebut un total de sis empreses. El termini d'execució de les obres és de vint mesos.

Els treballs inclosos no abastaran la totalitat de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona. Aquesta primera licitació se centra en el tram entre Cambrils Centre -l'antiga estació de tren- i Vila-seca Universitat -al campus de l'avinguda Alcalde Pere Molas-. Durant aquest any, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té previst treure també a licitació les obres entre Vila-seca Universitat i l'estació de tren i la construcció del centre operatiu a Vila-seca i, finalment, el darrer lot servirà per enllaçar Cambrils Centre amb la nova estació de tren que tindrà la parada anomenada Cambrils Nord. Es preveu que aquesta primera fase, que suma una inversió prevista de 245 milions d'euros, entri en funcionament el primer trimestre de 2028.

Eliminació de ponts i barreres arquitectòniques

El tramvia que connectarà Cambrils amb Salou i Vila-seca s'executarà en un traçat de 14 quilòmetres i comptarà amb 14 parades, tres intercanviadors i un centre operatiu a Vila-seca. Tot i que es preveu un sistema de catenària, el traçat comptarà també amb un tram específic entre estacions sense catenària als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, i amb subministrament elèctric per bateries.

Des de principis d'any ja s'han començat a eliminar els ponts i barreres arquitectòniques que hi ha a Cambrils. Fa unes setmanes es va tirar a terra el pont de darrere l'hotel Sol Port Cambrils i ara fa una setmana es va derrocar el pont de Cambrils Badia i, aquesta setmana, el del carrer de Molí d'Avall. El proper dilluns està previst demolir el pont de Vilafortuny.

Comenta aquest article