Consum
Cambrils, el segon municipi del Baix Camp amb més reclamacions a l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor
Les dades posicionen Cambrils en segona posició, darrere de Reus que encapçala la llista
Cambrils es posiciona, amb 114 reclamacions, com el segon municipi de la comarca del Baix Camp amb més reclamacions de l’any 2024, segons dades de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor. Aquest nombre de reclamacions la supera Reus, que encapçala la llista amb 612 reclamacions, representant el 60% del total. Seguit de Cambrils trobem Mont-roig del Camp amb 75, Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant amb 38, la Selva del Camp amb 32 i Riudoms amb 27, entre altres.
L’estudi ha tancat l’any 2024 amb 3.224 expedients gestionats, suposant un increment del 25% respecte de l’any passat. D’aquests expedients gestionats, 2.017 eren consultes, 1.021 eren reclamacions, 75 denúncies, 61 queixes i 50 comunicacions. El sector amb més reclamacions ha estat el de subministraments bàsics (llum, gas i aigua) amb 158 reclamacions (15% del total). En segon lloc, està el sector de les telecomunicacions (telefonia) amb 137 reclamacions (13% del total). En tercer lloc, s’hi troba el sector dels serveis financers amb 65 reclamacions (6% del total). Finalment, els sectors dels vehicles i el transport aeri amb 56 i 54 reclamacions (5% del total).
En el 2024, s’han realitzat 813 mediacions i se n’han resolt per Laude, 58. Respecte a les mediacions, un 62% dels casos s’ha aconseguit arribar a un acord entre el consumidor i l’empresa, superant la dada de l’any anterior (59%). Pel que fa als arbitratges, la dada és similar a la de l’any passat. En aquest cas és un tercer, l’àrbitre, qui dicta una resolució anomenada Laude i que té el mateix efecte que una sentència judicial.