Informació general

Seguretat

Policia, comerciants i institucions es conjuren contra el top manta en una jornada de treball celebrada a Cambrils

L'Hotel Sol Port va acollir ahir una convenció dedicada al fenomen criminal de la venda de productes falsificats a la qual va assistir el Director General de la Policia, Josep Lluís Trapero

Per Andreu Dalmau

El Director General de la Policia, Josep Lluís Trapero, entrant a la sala d'actes, repleta d'agents de policia
El Director General de la Policia, Josep Lluís Trapero, entrant a la sala d'actes, repleta d'agents de policia | Andreu Dalmau

Cambrils va acollir ahir una cimera contra la venda il·legal i la falsificació de productes que va servir perquè cossos policials, comerciants i institucions públiques es conjuressin per fer un front comú contra el top manta. L'Hotel Sol Port va ser l'escenari d'una jornada sobre la propietat industrial i la protecció de marques, organitzada conjuntament per l'Ajuntament de Cambrils, els Mossos d'Esquadra i l'Associació en Defensa de la Marca (ANDEMA), a la qual també hi va assistir el Director General de la Policia, Josep Lluís Trapero.

Durant la jornada –a més de cent-cinquanta agents de la Policia Local i Mossos d'Esquadra, també han assistit representants del comerç local–, s'han tractat aspectes com el fenomen criminal de la distribució i venda de productes falsificats o l'impacte econòmic i social d'aquest delicte. Trapero, en el seu discurs de clausura, va apuntar també a la problemàtica, cada vegada més present, de la venda de productes falsificats a través d'Internet. “No abaixarem els braços, però no acabarem amb aquesta pràctica si el consumidor no es consciencia, especialment els més joves”, va manifestar. Segons els Mossos, el 50% dels joves compren productes falsificats, sobretot a través d'aplicacions i webs. El cap de la policia catalana va exposar que els diferents cossos “continuaran treballant de manera coordinada” amb entitats com ANDEMA per fer front a la venda de falsificacions.

Trapero, que va ser rebut per Oliver Klein i Alfredo Clúa, va fer el discurs de cloenda de les jornades (Fotos: Andreu Dalmau)

 

Fruit d'aquesta trobada, els Mossos d'Esquadra i l'associació van signar ahir un conveni mitjançant el qual ANDEMA –que representa més d'un centenar de marques de diferents sectors– facilitarà l'accés a una base de dades que permetrà a les marques ajudar a la policia fent un peritatge més àgil i eficacç per identificar productes falsificats. També s'estableix que l'entitat durà a terme un seguit de formacions als diferents cossos policials d'arreu de Catalunya per “donar claus que ajudin a identificar més fàcilment si un producte és falsificat o no”. Així mateix ho va explicar el Director General de l'ens, Gerard Guiu, que va agrair la “gran sensibilitat” del cos de Mossos davant aquesta problemàtica “que va més enllà de les marques”, ja que “també suposa una competència deslleial cap als comerciants” i “molts perills per als consumidors”.

Oliver Klein descarta tornar a tallar el passeig

L'alcalde de Cambrils, Oliver Klein, no es va voler perdre la trobada. El batlle va rebre –juntament amb l'exalcalde i futur regidor de Relacions Institucionals, Alfredo Clúa– a Josep Lluís Trapero, a qui va agrair la presència i el fet que s'hagi escollit Cambrils per organitzar aquestes jornades: “és molt important que aquesta trobada s'hagi celebrat a la nostra ciutat, serà un punt de partida”. A poques setmanes de l'inici de la Setmana Santa i, per tant, de l'inici del fenomen top manta sobretot a Cap de Sant Pere, Klein ha reivindicat la necessitat de que els diferents cossos de seguretat sumin esforços.

Respecte a les possibles solucions de cara a aquest estiu, el nou alcalde va afirmar que hi haurà més agents i més col·laboració entre cossos policials, però va descartar que es repeteixi l'operatiu desplegat l'any passat al mes de maig mitjançant el qual es va tallar el pas al passeig marítim de Vilafortuny. “Posarem obstacles per impedir al màxim la presència de manters i, al mateix temps, respectarem el passeig i el carril bici”, va explicar. El batlle, però, va detallar que s'ha d'escoltar a la policia i prendre decisions “100% tècniques”. Sigui com sigui, Klein ja ha avançat que es començarà amb el dispositiu “el més aviat possible”.

Oliver Klein, alcalde de Cambrils, va valorar els resultats de la jornada davant els mitjans (Foto: Cedida)

 

L’Apunt

Klein evita entrar en confrontacions amb Salou

Oliver Klein també va ser preguntat pel paper de l'Ajuntament de Salou –que no ha assistit a la jornada– en la lluita contra el top manta. Cal recordar que, l'any passat, l'aleshores regidor de Seguretat Ciutadana, Enrique Arce, va afirmar en una entrevista a revistacambrils.cat que “la seu social de tot el conglomerat del top manta, des de Sitges fins a Peníscola, està a Salou”; declaració que l'Ajuntament de Salou va desmentir. L'actual alcalde de Cambrils, en canvi, preguntat ahir pel tema, va voler evitar entrar en confrontacions entre municipis: “coneixem les situacions de Salou i Cambrils, però crec que les poblacions veïnes estem abocades a parlar-ne i a solucionar-ho entre tots”.

Comenta aquest article