Informació general

Platges

Tornen les dutxes i els rentapeus a les platges de Cambrils

L'any passat es van instal·lar a mitges durant el mes d'agost després que el govern anterior revertís la seva decisió de retirar-los en un context de sequera

Per Andreu Dalmau

Operearis de l'Ajuntament de Cambrils preparant la instal·lació de les dutxes
Operearis de l'Ajuntament de Cambrils preparant la instal·lació de les dutxes | Cedida

Les dutxes i els rentapeus tornaran a ser instal·lats a les platges de Cambrils abans de l'inici de la temporada turística de Setmana Santa. Així ho ha anunciat el govern municipal que, justament ahir, va oficialitzar el repartiment de regidories en un ple municipal extraordinari. L'actuació, que es durà a terme a través de l'empresa municipal Ingesol, anirà acompanyada de l'habitual anivellament de sorra i la col·locació de passarel·les.

Cal recordar que l'any passat la no instal·lació d'aquests elements va provocar una sonada polèmica entorn de l'anterior govern municipal, que va decidir no instal·lar-los davant la situació de sequera que s'estava vivint. “Entenem que hem de ser curosos amb la gestió de l'aigua perquè és un bé escàs”, defensava Camí Mendoza, regidora de Platges. Una part important del sector turístic, dels usuaris de les platges i l'oposició, però, es van manifestar en contra de la decisió.

De fet, el Partit Popular –partit que ara ostenta la regidoria de Turisme– va presentar una moció en el ple ordinari del mes de juny per demanar només la reinstal·lació dels rentapeus. En un inici, el govern municipal negar-se, defensant la seva decisió dient que s'estalviaria un mínim de 23.500 m2 d'aigua –es va fer una curiosa campanya de conscienciació utilitzant la Torre del Port com a unitat de mesura– i que altres localitats de Catalunya ja havien adoptat aquesta mesura. David Chatelain, portaveu dels populars, ja va advertir el que finalment ha acabat passant: “algun dia hi haurà un canvi de govern i, si nosaltres ho podem fer, restablirem els serveis”.

Banyistes utilitzant els rentapeus el dia que es van tornar a posar en funcionament, l'agost de l'any passat (Foto: Andreu Dalmau)

 

El govern municipal va votar en contra d'aquesta moció del Partit Popular i va mantenir-se inflexible en la seva decisió. Tanmateix, el soroll al voltant d'aquesta negativa a instal·lar, com a mínim els rentapeus, cada vegada era més present i, finalment, l'executiu encapçalat per Alfredo Clúa va fer marxa enrere. El mes d'agost de 2024, els rentapeus van tornar a instal·lar-se parcialment per alegria dels banyistes. Uns mesos després, amb un nou govern a l'Ajuntament i una situació hídrica a Catalunya menys preocupant, es produirà el retorn de les dutxes i els rentapeus al complet.

Adequació de les platges

Les tasques de reinstal·lació de les dutxes i els rentapeus estaran enllestides abans de les vacances de Setmana Santa i aniran a càrrec de brigada de platges d’Ingesol i de l’empresa externa que ha guanyat la licitació (Excavacions Cofran). A més, durant tota la Setmana Santa un equip d’Ingesol estarà de guàrdia per dur a terme la neteja diària manual de les platges i els treballs més específics que es realitzen amb un tractor.

En aquest moment de la temporada, les actuacions es porten a terme als punts més concorreguts de les platges del Cap Sant Pere, el Regueral i la Llosa, on la sorra presentava importants desnivells després de les inclemències climàtiques dels mesos de tardor i hivern.

Els treballs a la resta de platges es realitzaran més endavant, ja que, des d’ara i fins l’estiu, encara hi ha probabilitat que hi hagi fortes pluges o temporals de mar que pugui desfer la feina feta. També és en aquesta època prèvia a la temporada estival quan l’Ajuntament completa la instal·lació de dutxes i rentapeus, que en total són prop de quaranta, i quan el Ministeri de Medi Ambient fa les aportacions de sorra habituals als trams que han patit més degradació durant l’hivern.

Comenta aquest article