Informació general

Turisme

La Costa Daurada intensifica la seva estratègia de promoció turística a França

Les accions s’emmarquen dins el pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, amb la participació dels Patronats de Turisme, entre ells, el de Cambrils

Per Redacció

Representants de la Costa Daurada en una de les fires per promocionar-se al mercat francès
Representants de la Costa Daurada en una de les fires per promocionar-se al mercat francès | Cedida

La Costa Daurada ha engegat un pla estratègic de promoció turística per al mercat francès, reforçant la seva presència en diverses fires -adreçades tant a professionals com a client final-, i també en esdeveniments clau al llarg de l’any 2025. Aquesta acció s’emmarca dins el Pla Conjunt de Promoció Turística de la Costa Daurada, en el qual participen els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT).

França continua sent el principal mercat internacional per a la Costa Daurada. L’any passat, els turistes francesos van realitzar més de 2,6 milions de pernoctacions a la demarcació, consolidant-se com una de les destinacions preferides per al turisme familiar, esportiu i d’escapades curtes. Aquest any, l’estratègia promocional es focalitza en ciutats del sud de França de gran interès, com Lió i Tolosa, on la capacitat adquisitiva i la demanda per al turisme de natura i activitats a l’aire lliure són elevades. Però també s'assistirà a diverses fires a París.

La presència de la Costa Daurada en fires internacionals ha començat aquest mes de març, amb la seva participació en esdeveniments destacats. A Lió, la destinació ha estat present al Salon du Randonneur, del 21 al 23 de març, un esdeveniment consolidat que atreu més de 12.500 visitants interessats en senderisme, ciclisme i activitats a l’aire lliure. El Delta de l’Ebre i l'interior de la Costa Daurada són les zones més demanades pels assistents a aquesta fira, fet que reafirma l’interès del públic francès per la diversitat d’entorns naturals que ofereix la demarcació. A inicis de mes, del 7 al 9 de març, a Tolosa, la Costa Daurada va participar en el Salon Occ’ygene, una cita centrada en el turisme, les activitats de lleure i les escapades, que va permetre arribar a un públic ampli i interessat en noves experiències de viatge.

Salons per als Comitès Econòmics i Socials

Durant el mes d’abril, la Costa Daurada posarà el focus en els salons destinats als Comitès Econòmics i Socials (CSE), un segment estratègic per a la captació de grups. Així, la destinació estarà present en les edicions de Lió -8 i 9 d'abril- i Tolosa -29 i 30 d'abril- d’Eluceo, un saló on representants de grans i mitjanes empreses franceses exploren opcions turístiques per als seus treballadors. Aquests salons són una oportunitat per establir acords amb empreses que després ofereixen descomptes i paquets especials als seus empleats per visitar la Costa Daurada.

Promoció durant tot l'any, també a París

A la tardor, la promoció continuarà amb la participació en esdeveniments de gran rellevància a París. La Costa Daurada tornarà a estar present, per setè any, a l’IFTM Top Resa, la fira turística més important de França per a professionals del sector, que se celebrarà del 23 al 25 de setembre. A més, a principis d’octubre, la destinació també participarà en el saló Eluceo de París, on es reforçarà la presència davant els CSE a escala nacional, amb l’objectiu d’atraure nous col·lectius de turistes francesos.

Aquest pla de promoció conjunt, actiu des de 2014, permet a la Costa Daurada maximitzar l’impacte de les accions promocionals gràcies a la col·laboració entre el sector públic i privat. Els recursos obtinguts de l’impost sobre les pernoctacions es destinen a potenciar la comercialització i la visibilitat de la destinació, amb l’objectiu de fidelitzar i incrementar el turisme francès. Amb aquesta estratègia, la Costa Daurada reafirma el seu compromís amb la promoció turística internacional i el posicionament com una destinació de referència per al mercat francès.

El pla conjunt de promoció

Totes aquestes accions de promoció s'emmarquen dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), -l’entitat que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació-. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació.

Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos obtinguts provinents de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT l'encarregada de gestionar-lo. Així doncs, des de fa diversos anys, s'han creat unes sinergies molt positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics: hotels, càmpings i apartaments. Per a l’any 2025, el pla té un pressupost de 900.000 euros.

La FEHT, Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona, -l’entitat que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació- aglutina el sector empresarial de l'allotjament de la província de Tarragona i té com a objectiu principal satisfer les necessitats dels professionals i les empreses d'aquest sector, així com promoure l'àmplia i variada oferta d'allotjament existent en aquesta demarcació. Aquesta acció comercial s'executa en una sinergia exemplar entre el teixit empresarial i el sector públic, la qual cosa representa una col·laboració única a Catalunya.

 

França continua sent el principal mercat internacional per la Costa Daurada (Foto: Cedida)

 

La presència de la Costa Daurada en fires internacionals ha començat aquest mes de març, amb la seva participació en esdeveniments destacats (Foto: Cedida)

 

Comenta aquest article