Lavinguda del Baix Camp es convertirà en un passeig quan funcioni la variant de lN-340
El projecte preveu que lactual traçat de lN-340 entre la carretera de Montbrió i la Riera dAlforja es converteixi en un passeig. El plànol mostra la futura urbanització de la zona de rotonda a rotonda |
La Regidoria dObres Públiques i Paisatge Urbà està estudiant convertir un tram de lactual traçat de la carretera N-340 en un passeig, un cop estigui en funcionament la variant daquesta carretera que a hores dara està en procés de construcció. Es tracta, doncs, de fer una transformació a fons del tram que va des de la riera dAlforja fins a lactual cruïlla amb la carretera de Montbrió i que suposarà convertir lavinguda del Baix Camp en leix central de la població.
Desmuntar el pont
Aquesta futura transformació comença pel desmuntatge de lactual pont de lN-340 que travessa la riera dAlforja. El futur passeig, doncs, anirà des duna rotonda que es farà sobre la riera dAlforja fins a una altra rotonda que hi haurà on ara comença la carretera de Montbrió. Linici de la carretera de Montbrió ja no serà en aquest punt, ja que el desenvolupament del polígon de les Comes convertirà el tram que va fins a lautopista AP-7 en un vial urbà. Les dues rotondes que faran de límit al passeig són les que es trobaran la gent quan entri a Cambrils, ja ho facin des de laccés de la carretera de Misericòrdia o bé des de laccés de la carretera de Montbrió i faran la distribució de la circulació a les diferents zones de Cambrils.
Passeig de 30 metres damplada
Lavinguda del Baix Camp es tranformarà en un passeig duns 30 metres damplada que en algun tram de la part nord tindrà diferents nivells, ja que les cases de lavinguda del Baix Camp corresponents a la part nord de lN-340 estan en un pla més elevat. La part central del passeig tindrà 15 metres damplada i shi plantaran arbres a banda i banda. El passeig tindrà carril bici. A banda i banda del passeig hi haurà un carril de circulació en cada sentit, un espai daparcament en superfície i unes voreres duns 3 metres damplada. Per la part superior de lavinguda del Baix Camp hi haurà el carrer amb plataforma única, transitable però només per a ús dels veïns. A meitat del passeig es preveu una petita rotonda que comuniqui el transit circulatori entre aquest passeig i lavinguda de Josep Vidal i Barraquer, per un costat, i el carrer de Pere III, per un altre.
Pàrquing subterrani
Un altre aspecte fonamental de la transformació daquest espai és la construcció dun pàrquing subterrani al llarg de tot el passeig i que podria tenir dues plantes amb 420 places per planta. Les 840 places daquest futur pàrquing donarien resposta a les necessitats daparcament a la part central del poble. El regidor dObres Públiques, Joan Mas, es mostra molt il·lusionat en aquest projecte, ja que, segons comenta, ens dóna loportunitat de recuperar el centre del poble. La visió que tenim de la ciutat canviarà totalment, ja que serà tota oberta. A més a més, crec que aquest passeig es pot convertir en un eix comercial importantíssim.§ Escalinata des del futur passeig fins a lErmita§
En aquest projecte també es contempla la possibilitat de donar accés a lErmita a través duna gran escalinata que pujaria des del passeig fins a lentrada principal de lErmita la que està situada de cara a mar. Això suposaria obrir un tram de la balustrada que encercla el recinte de lErmita. Aquest recinte es veurà modificat properament, perquè les cases annexes a lErmita hauran de desaparèixer aviat i es compensen a la zona de lantiga Cooperativa Agrícola, que a hores dara sestà enderrocant. Un cop estiguin fora aquestes cases annexes a lErmita, lespai que ocupen sintegrarà com a pati amb el mateix aspecte que la resta del pati de lErmita actual. També es farà una vorera de granit de 3 metres damplada i un petit mur de 60 centímetres i una tanca amb reixes. LErmita, doncs, quedarà completament centrada en la zona verda que lenvoltarà.