Informació general

L'Associació Hotelera Salou - Cambrils - La Pineda qualifica de correcta la temporada turística d'enguany

Per Lluís Rovira i Barenys



Albert Savé, M. Eugènia Arbó i Joan Antoni Padró, ahir, en la presentació de les dades de la temporada turística
De correcta qualificava la temporada turística la presidenta de l'Associació Hotelera Salou - Cambrils - La Pineda –M. Eugènia Arbó–, en el balanç de final de temporada que ahir va fer aquesta entitat. Una temporada que es tancarà amb un 77% d'ocupació de les places hoteleres disponibles, xifra un punt per sota a la de l'any passat, però que, tal com va dir Arbó, "és força bona tal i com han anat les coses en altres zones costaneres de l'Estat".

Increment del turista estatal

Les dades estadístiques dels mesos de juliol, agost i setembre mostren que la tipologia de turista majoritari que ens visita és familiar provinent majoritàriament de la resta de l'Estat, en un 58%, seguit per un 33,8% d'estrangers. En aquest darrer cas el turista majoritari és el britànic, que aquest any ha augmentat a l'estiu però ha baixat en la resta de la temporada da causa de la nova llei britànica que prohibeix la sortida del país als escolars fora de l'època estival. El turisme francès, aquest any, també s'ha incrementat notablement.

Respecte a l'any passat, el turisme estatal ha augmentat i l'estranger ha disminuït. L'any passat un 44% dels turistes eren d'origen estatal i enguany, de l'1 de gener al 30 de novembre, ha estat d'un 48% mentre que l'estranger ha passat del 56% de l'any passat al 52% d'enguany. Entre les causes de la baixada del turisme estranger el vicepresident de l'Associació Hotelera –Joan Antoni Padró– apuntava l'augment de la valoració de l'euro, pel que fa als turistes que vénen de fora de la zona euro, i l'augment de la competència que fan altres països que tenen preus força baixos.

La mitjana de pernoctacions en hotel ha estat de 4,2 nits en el període que va des de l'1 de gener fins al 30 de novembre. El principal mitjà de transport que utilitza el visitant de la nostra zona és el cotxe, en un 67%, mentre que en avió ha arribat un 12% dels visitants, un 10% més que l'any passat.

Platja i natura

Segons les dades presentades ahir, els visitants trien la zona central de la Costa Daurada atrets per la platja, en un 90% dels casos, i per la natura, en un 22 % de les opinions expressades. Aquest darrer concepte ha augmentat molt respecte al darrer any, en què l'elecció de la natura només l'argumentaven un 5,2% dels visitants.

En l'estadística també s'observa un increment de la contractació de les vacances a través d'Internet. També es veu que els turistes que ens visiten són cada vegada més actius. Un 46% dels visitants han demanat informació als diferents municipis sobre les activitats a fer a la zona.

Créixer en temporada baixa

El repte de l'Associació Hotelera, segons explicava el també vicepresident de l'entitat Albert Savé, "és el de créixer en els mesos de finals de temporada, no en temporada alta. Per a això hem de buscar un posicionament a través d'Internet, buscar nous canals de distribució i de reserves i, també, acceptar alguns tipus de reserves que abans no s'acceptaven".

Comenta aquest article