ICV-EUiA presenta a Cambrils la proposta de Pla Ferroviari per la demarcació de Tarragona
Daniel Pi, Lluís Sunyé i Salvador Matas, ahir a la seu d'ICV a Cambrils |
La proposta del Pla Ferroviari d'ICV forma part del programa electoral de la candidatura d'ICV-EUiA i tal i com va explicar Daniel Pi "està pensat per oferir un servei ferroviari molt millor que l'actual i que amb uns recursos raonables es pugui estar al servei de la majoria" a més, va afegir que el Pla és "una alternativa a curt i mig termini que es put dur a terme amb actuacions concretes i factibles aprofitant els recursos ja existents". Pi va explicar que el cost d'aquest projecte seria d'uns 7 mil milions d'euros i que per tant és viable econòmicament, representa el 21.14% de les inversions previstes a la disposició addicional 3ª de l'Estatut (que fa referència a les inversions en infraestructures) és a dir, el mateix cost que l'AVE Barcelona-Madrid".
El Pla Ferroviari d'ICV
Daniel Pi va explicar que la proposta és la d'un pla nacional "i no només metropolità". En la proposta es pretén que totes les comarques de més de 50 mil habitants tinguin una estació de tren a menys d'1 quilòmetre de la ciutat més poblada i que no hi hagi cap municipi de més de 30 mil habitants sense estació ferroviària o tren tramvia. Pi va comentar que el Pla "respon a les necessitats quotidianes de la majoria: més freqüència de pas, més velocitat comercial i menys temps de trajecte". Per aconseguir resoldre aquestes necessitats quotidianes, des del Pla es proposen diverses maneres d'utilitzar la xarxa ferroviària com ara: metros comarcals i trens tramvia, Rodalies regió metropolitana de Barcelona i nous nuclis, Catalunya Exprés i Intercity Catalunya.
Cambrils en la Proposta del Pla Ferroviari
Segons Daniel Pi aquest Pla "aposta pel transport intern del Camp de Tarragona", i més concretament, fent referència a Cambrils va explicar que "Cambrils és un node de comunicació, un nexe que uniria altres municipis". Per la seva banda, Lluís Sunyé va comentar que "el Camp de Tarragona sempre ha patit una exclusió territorial pel que fa a inversions, i el que nosaltres pretenem és que la ciutadania del Camp de Tarragona circuli pel seu territori amb facilitat".
En aquest sentit, des del Pla es proposa un servei de rodalies a Tarragona amb 3 línies noves i extensió d'una altra amb una freqüència de pas cada 15 i 30 minuts i una velocitat major de 50 km/h. També es proposa un servei de tramvia Cambrils-Reus-Tarragona i punts intermedis. A més, es proposa un nou ús de la xarxa ferroviària que s'anomenaria Intercity Catalunya integrat per 5 línies i que tal i com va explicar Daniel Pi "uniria ciutats amb ciutats, que a la vegada són punts claus que s'uneixen amb altres ciutats; utilitzant les línies d'alta velocitat i sense fer parades el viatge de Cambrils a Barcelona seria d'uns 40 o 50 minuts".La proposta del Pla explica que Intercity circularia a velocitats superiors a 120 km/h utilitzant la via d'altes prestacions com a autopista ferroviària i la xarxa convencional per arribar a punts cèntrics de les ciutats més importants de Catalunya com poden ser Lleida, Tarragona, Reus, Aeroport de Girona i entre les que s'inclou Cambrils com a punt clau que uneix altres ciutats.