Informació general

La Biblioteca Municipal de Cambrils realitza una enquesta per conèixer el grau de satisfacció dels seus usuaris

Per Redacció

Amb motiu de la celebració dels seus 10 anys, la Biblioteca Municipal de Cambrils ha realitzat una enquesta per mesurar el grau de satisfacció dels seus usuaris. Les enquestes es van dur a terme durant el 2007, des del mes de juliol fins el mes de novembre, distribuint els qüestionaris aleatòriament entre els visitants els quals van respondre de manera anònima. Finalment es van realitzar 115 enquestes que els usuaris van anar dipositant als taulells d'informació al públic. Amb aquestes avaluacions, els gestors de la Biblioteca volen conèixer si el servei ofert és l'òptim i si satisfà les necessitats de l'usuari.

Els resultats de l'enquesta

Pel que fa al perfil dels enquestats, la majoria han estat persones en la franja d'edat dels 25 als 44 anys, seguida de la dels 45 als 64 i la dels 17 als 24 anys; de sexe femení per sobre del masculí; i la gran majoria d'elles residents a Cambrils. Pel que fa a la periodicitat, la majoria dels enquestats han contestat que visiten la biblioteca més d'una vegada a la setmana, seguides de les que la visiten més d'una vegada al mes.

A l'hora d'ordenar els serveis de la Biblioteca per ordre del que els enquestats consideren més important, destaquen en primer lloc les visites guiades, seguides de les exposicions i dels cursos. Pel que fa al nivell de satisfacció sobre les instal·lacions de la Biblioteca la majoria de persones s'han mostrat satisfetes, seguides de les molt satisfetes. De la mateixa manera el nivell de satisfacció respecte el fons de la Biblioteca ha estat per la gran majoria de satisfet, seguit del molt satisfet. Trobem una diferència en la satisfacció de l'horari, ja que en primer lloc apareix el satisfet, seguit del poc satisfet i del molt satisfet. Pel que fa a la valoració de les activitats de foment de la lectura que es realitzen a la Biblioteca, la gran majoria d'enquestats ha respost que se senten satisfets. Finalitzant els nivells de satisfacció, en la valoració sobre l'atenció del personal de la Biblioteca, els enquestats s'han mostrat en primer lloc molt satisfets, seguits dels satisfets.

En l'apartat de comentaris i suggeriments, la majoria d'enquestats coincideixen en demanar una ampliació de l'horari, seguit d'una reducció del xivarri i, amb menor nombre de vots dels enquestats, una ampliació dels serveis informàtics, millores en les instal·lacions,  ampliació del fons audiovisual i ampliació del fons d'adults.

Comenta aquest article