Informació general

Es publica l'estudi de viabilitat per a la construcció d'un aparcament subterrani de 450 places a la plaça de l'Ajuntament

Per Redacció

Aspecte de la plaça de l'Ajuntament

En el Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOPT) s'ha publicat l'estudi de viabilitat de construcció d'un aparcament a la plaça de l'Ajuntament de Cambrils, i que actualment està a exposició pública.

Segons determina aquest estudi, una de les zones més congestionades del nucli urbà de Cambrils és la zona denominada centre direccional, que ubica una sèrie d'edificis administratius i de serveis com l'Ajuntament, el Palau Municipal d'Esports, dos instituts, diferents col·legis, el CAP i properament la posada en marxa del nou hospital lleuger.

En l'estudi es posa de manifest que, actualment, la demanda existent d'aparcament en aquesta zona no resta suficientment coberta, malgrat l'habilitació del centre de la plaça de l'Ajuntament com a zona d'estacionament, originant-se problemes de congestió i d'accés als equipaments per la barreja de trànsit rodat, de vianants de pas i d'estacionament. Aquesta situació justifica i motiva que s'estudiï resoldre la demanda d'estacionament al mateix temps que s'ordena i racionalitza la distribució de la plaça

5.400.ooo euros de cost

Com a solució a aquests problemes de manca d'aparcaments, es proposa la construcció d'un aparcament subterrani, que ocupi la zona central de la plaça, dins del perímetre arbrat amb una superfície aproximada de 3.500 metres quadrats, una capacitat per planta de 150 vehicles, una fondària de 3 plantes soterrades, un total de 450 vehicles, i la urbanització complerta de la plaça, amb accessos per vehicle i vianants integrats en la urbanització.

La fórmula adoptada per la construcció i posterior explotació de l'aparcament ha estat la de concessions d'obra pública, consistent en l'elaboració del projecte i posterior execució de l'obra de l'aparcament i de la urbanització de la plaça així com l'explotació de l'aparcament. El termini de la concessió s'estipula en 40 anys.
El cost previst per a la construcció de l'aparcament s'estipula en 5.400.000 euros, que correspon a un cost aproximat per plaça d'aparcament de 12.000 euros, atès que el número de places es quantifica en 450.

Demanda prevista

Les previsions sobre la demanda són que l'ocupació inicial creixi amb força en el període inicial, de forma que en poc temps s'obtinguin xifres també de rendibilitat econòmica. En aquest sentit, s'ha valorat que existeix un dèficit d'aparcament per a residents de 650 places en una corona de 500 metres a la rodona, que s'estima que es traduiran en 30 places inicials de pupil·latge fixes de 12 hores nocturnes.
Pel que fa a les places de rotació, que seran les que majoritàriament nodriran l'aparcament, s'ha realitzat un mostreig de l'ús actual de l'aparcament, resultant una mitja de 950 usuaris al dia, que ho són en règim gratuït.
La traducció d'aquesta situació en usuaris de pagament, s'estima pel cinquè any de l'explotació, en 300 usuaris que consumiran un total de 375 d'hores diàries en temporada baixa de 8 mesos, mentre que en temporada alta els usuaris de rotació passen a 500 al dia, consumint un total de 1.166,6 hores diàries de mitja en temporada alta de 4 mesos. La suma d'aquests factors dóna un total de 230.000 hores anuals d'ocupació a assolir progressivament en període màxim de 5 anys.

Comenta aquest article