Surbanitzen els darrers trams de litoral del terme municipal
Simulació de la urbanització del sector 7 amb la distribució de carrers |
Amb la posada en marxa de dues noves urbanitzacions com són el sector 7 i el sector 9, es configurarà en pocs mesos la prolongació de la trama urbana de Cambrils de forma contínua en direcció a les platges de ponent. Daquesta manera, aquestes dues urbanitzacions, juntament amb les ja existents, estaran comunicades per un vial de nova creació, seguint el traçat paral·lel a la via del tren, adaptant-se als traçats de cada urbanització i la intervenció futura a la regeneració de les platges de ponent i la construcció del ja esperat passeig marítim.
Al sector 7 de lArdiaca sestan accelerant les obres durbanització
Aquesta gran àrea correspon als terrenys de lantic càmping Ardiaca, situada entre la urbanització Mar Cambrils i La Dorada. Els terrenys tenen una topografia més abrupta, a diferència de la urbanització del sector 9. Els forts desnivells shan hagut de salvar amb desmunts i terraplens del mateix terreny, així com les obres de desviament duna cava existent a la part oest. Aquest procés de moviment de terres ha anat alentint les obres durbanització daquest sector 7, però molt necessàries per regularitzar la pendent daquesta gran àrea que va des de la via del tren fins arribar al mar.
El planejament daquest pla parcial és molt similar al sector 9, amb la particularitat que les illes són més regulars, adaptant-se al teixit urbanístic de les urbanitzacions veïnes, i que es qualifica com a eixample turístic. El traçat comprèn una gran avinguda central en direcció nord-sud i quatre carrers perpendiculars a aquesta, distribuint les diferents parcel·les de la urbanització, i que connecten amb els teixits urbans de les urbanitzacions veïnes. Aquesta avinguda desemboca en el futur passeig marítim amb una rotonda daccés i regulació del trànsit, connectant duna vegada per totes aquestes dues urbanitzacions de difícil accés i que permetrà una fluïdesa visual. Daquesta manera el sector 7 porta a terme la funció de nexe dunió entre dues urbanitzacions que fins ara es trobaven molt mal connectades per un camí estret paral·lel a la via, configurant a nivell urbanístic un gran eixample urbà, però constituït per vivendes de baixa densitat.
Els úsos permesos són els propis dun eixample turístic. Només sautoritza la construcció de vivendes unifamiliars aïllades, aparellades o en filera. També preveu el pla parcial la qualificació dàrees destinades a equipaments escolars, comercials i esportius. La resta de zones seran inedificables. La superfície total daquest pla parcial és de 133.298 metres quadrats. També està projectada una gran zona verda, qualificada com a parc urbà, al sector sud, a tocar del passeig marítim, així com també al desviament de la cava, situat al sector oest. Les àrees destinades a equipament se situen juntament amb les zones verdes, una gran àrea a la banda nord i una segona propera al passeig marítim. Les obres durbanització també contemplen un eixamplament del vial daccés paral·lel a la via del tren i que connectarà amb les altres urbanitzacions en direcció al nucli urbà de la població.
Carrers pla general | 15.666 m2 |
Carrers pla parcial | 14.680 m2 |
Zones verdes pla general | 25.703 m2 |
Zona verda de protecció | 14.159 m2 |
Equipaments | 6.417 m2 |
Eixample suburbà | 56.673 m2 |
Total | 133.298 m2 |
Al sector 9 es preveu la construcció de 492 habitatges
Simulació de la urbanització del sector 9 amb la distribució de carrers |
Aquest polígon té un total de 245.987,99 metres quadrats i es troba definit amb uns vials perpendiculars a la línia del mar, configurant illes tancades longitudinals, adaptant-se a la topografia lleugerament inclinada de nord a sud. Paral·lelament al traçat de la via del tren, es construeix un nou vial que connectarà el barri de La Llosa amb el sector nord de la urbanització El Dorado amb una rotonda just abans de pujar el pont de la via del tren, amb la finalitat de regular el trànsit en aquesta àrea. Aquest vial, de traçat lleugerament irregular, se situa tangencialment a la urbanització El Dorado.
El teixit de carrers i illes que configuren el sector 9 comprèn una diversitat dusos, tals com establiments hotelers, habitatges aïllats, en filera fins a un màxim de sis per parcel·la, habitatges aparellats, bars, restaurants, àrees comercials, centres culturals i docents i equipaments de qualsevol tipus. El nombre màxim de vivendes és de 482 i ledificabilitat de tota làrea és de 73.796,15 metres quadrats. La superfície total de zones verdes és de 52.073,15 metres quadrats, situant-se la gran majoria a la zona sud del polígon, tocant al futur passeig marítim i al mar, pensada com un eixamplament del passeig marítim i evitant que les edificacions de nova planta sacostin al mar. La resta de zones verdes se situen estratègicament al sector nord de la urbanització El Dorado, omplint els buits resultants entre el nou vial, aprofitant les irregularitats dels límits de lesmentada urbanització.
També preveu el pla parcial la creació de centres culturals i assistencials, amb unes àrees reservades a aquests usos, però encara no definides per part del consistori local, situades sota el traçat de la via, i una segona superfície situada adjacent a la zona verda, tocant al passeig marítim. La resta de superfície es destinarà als usos anteriorment exposats, la gran majoria destinada a zona de ciutat jardí.
Zona verda | 52.073,15 m2 |
Curs daigua | 4.445,84 m2 |
Carrers | 48.451,62 m2 |
Centres culturals | 4.920,00 m2 |
Centres assistencials | 9.840,46 m2 |
Ciutat jardí | 126.256,92 m2 |
Total | 245.987,99 m2 |