Informació general

El Centre de Normalització Lingüística posa en marxa un nou servei de consultes lingüístiques

Per Redacció

El Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus ha posat en marxa, des del passat 11 d'abril, un nou servei unificat de consultes lingüístiques.

L’accés al nou servei, lliure i gratuït, es fa per internet a l’adreça http://optimot.gencat.cat. Es basa en un cercador, tipus Google, que permet a l’usuari trobar de forma ràpida i autònoma la resposta als dubtes més habituals en l’ús de la llengua catalana. La cerca automatitzada es fa sobre la integració d’un conjunt de dades de contingut lingüístic que aporten diverses fonts. Concretament, el Diccionari de la Llengua Catalana de l’Institut d’Estudis Catalans, els diccionaris castellà-català i català-castellà d’Enciclopèdia Catalana, els diccionaris terminològics del Termcat, la col·lecció “Criteris Lingüístics” de la Secretaria de Política Lingüística el Nomenclàtor oficial de toponímia major de Catalunya i fitxes pròpies de l’Optimot.

Per als casos de consultes que no es puguin resoldre satisfactòriament mitjançant el cercador o que exigeixin alguna precisió, els usuaris es podran dirigir al servei d’atenció personalitzada per correu electrònic, havent fet prèviament un senzill tràmit d’alta en el servei. Tot i això, per aquelles persones que ho prefereixin hi ha l’opció de fer la consulta també per telèfon.

Així doncs, els serveis i oficines del CNL de l’Àrea de Reus informaran els usuaris del nou sistema d’atenció de consultes lingüístiques i els assessoraran perquè puguin utilitzar l’Optimot adequadament. El Servei d’Assessorament del CNL continua estan a disposició d’entitats, particulars i empreses per qualsevol altra necessitat que se’ls plantegi en relació amb l’ús de la llengua catalana com informació sobre recursos lingüístics, revisió de textos breus, etcètera.

Comenta aquest article