El Centre de Normalització Lingüística posa en marxa un nou servei de consultes lingüístiques
El Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus ha posat en marxa, des del passat 11 d'abril, un nou servei unificat de consultes lingüístiques.
Laccés al nou servei, lliure i gratuït, es fa per internet a ladreça http://optimot.gencat.cat. Es basa en un cercador, tipus Google, que permet a lusuari trobar de forma ràpida i autònoma la resposta als dubtes més habituals en lús de la llengua catalana. La cerca automatitzada es fa sobre la integració dun conjunt de dades de contingut lingüístic que aporten diverses fonts. Concretament, el Diccionari de la Llengua Catalana de lInstitut dEstudis Catalans, els diccionaris castellà-català i català-castellà dEnciclopèdia Catalana, els diccionaris terminològics del Termcat, la col·lecció Criteris Lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística el Nomenclàtor oficial de toponímia major de Catalunya i fitxes pròpies de lOptimot.
Per als casos de consultes que no es puguin resoldre satisfactòriament mitjançant el cercador o que exigeixin alguna precisió, els usuaris es podran dirigir al servei datenció personalitzada per correu electrònic, havent fet prèviament un senzill tràmit dalta en el servei. Tot i això, per aquelles persones que ho prefereixin hi ha lopció de fer la consulta també per telèfon.
Així doncs, els serveis i oficines del CNL de lÀrea de Reus informaran els usuaris del nou sistema datenció de consultes lingüístiques i els assessoraran perquè puguin utilitzar lOptimot adequadament. El Servei dAssessorament del CNL continua estan a disposició dentitats, particulars i empreses per qualsevol altra necessitat que sels plantegi en relació amb lús de la llengua catalana com informació sobre recursos lingüístics, revisió de textos breus, etcètera.
Laccés al nou servei, lliure i gratuït, es fa per internet a ladreça http://optimot.gencat.cat. Es basa en un cercador, tipus Google, que permet a lusuari trobar de forma ràpida i autònoma la resposta als dubtes més habituals en lús de la llengua catalana. La cerca automatitzada es fa sobre la integració dun conjunt de dades de contingut lingüístic que aporten diverses fonts. Concretament, el Diccionari de la Llengua Catalana de lInstitut dEstudis Catalans, els diccionaris castellà-català i català-castellà dEnciclopèdia Catalana, els diccionaris terminològics del Termcat, la col·lecció Criteris Lingüístics de la Secretaria de Política Lingüística el Nomenclàtor oficial de toponímia major de Catalunya i fitxes pròpies de lOptimot.
Per als casos de consultes que no es puguin resoldre satisfactòriament mitjançant el cercador o que exigeixin alguna precisió, els usuaris es podran dirigir al servei datenció personalitzada per correu electrònic, havent fet prèviament un senzill tràmit dalta en el servei. Tot i això, per aquelles persones que ho prefereixin hi ha lopció de fer la consulta també per telèfon.
Així doncs, els serveis i oficines del CNL de lÀrea de Reus informaran els usuaris del nou sistema datenció de consultes lingüístiques i els assessoraran perquè puguin utilitzar lOptimot adequadament. El Servei dAssessorament del CNL continua estan a disposició dentitats, particulars i empreses per qualsevol altra necessitat que sels plantegi en relació amb lús de la llengua catalana com informació sobre recursos lingüístics, revisió de textos breus, etcètera.