Informació general

S'eliminen els semàfors de la cruïlla de l'N-340 amb la carretera de Montbrió

Per Lluís Rovira i Barenys

Aspecte de la rotonda en obres a la cruïlla de l'N-340 amb la carretera de Montbrió

Les obres de construcció de la rotonda a la cruïlla de l'N-340 amb la carretera de Montbrió segueixen a bon ritme. A meitats d'aquest mes d'abril es van treure els semàfors que regulaven la circulació en aquest indret pel que, des de llavors, la rotonda que hi ha, actualment en obres, s'encarrega de prioritzar els passos dels vehicles.
Cal tenir en compte que des de la posada en marxa del nou tram de l'A-7, a principis del passat mes de març, una part del trànsit s'ha desviat cap a aquesta nova via. Tot i això, molts dels vehicles que circulen en direcció nord continuen passant pel traçat de l'N-340. L'efecte de la nova variant no es veurà completat fins que no estigui en funcionament el tram que arribi fins a l'Hospitalet de l'Infant.

Tres mesos d'obres

Les obres de la rotonda es van iniciar a meitats d'aquest passat mes de gener. 
El projecte va a càrrec del Ministeri de Foment i l'obra és executada per l'empresa Pavimentos Barcelona SA.. El passat mes de novembre  ja es van iniciar els treballs previs de senyalització i els estudis topogràfics i del ferm de la carretera. El pressupost total de l'obra és de 671.000 euros, dels quals se'n farà càrrec el Ministeri de Foment.

Amb aquestes obres se suprimiran el carril de gir a l'esquerra venint de València i d'incorporació a la dreta en direcció a Barcelona i els tres carrils de l'N-340 en aquest punt es convertiran en només dos. També es desviarà el traçat de la T-312 per connectar amb la rotonda. El traçat antic s'aprofitarà només en un sentit per accedir a la T-312 en direcció a Montbrió, mentre que per anar en sentit a la rotonda es farà un enllaç que incorporarà els vehicles procedents de Cambrils a un carril que arriba fins a la rotonda, de manera que la nova T-312 s'incorporarà a la rotonda amb dos carrils. L'obra contempla les obres del ferm de l'N-340, la T-312 i la rotonda, a més de les voreres i la xarxa de drenatge. Per altra banda, s'instal·larà senyalització vertical i 462 metres de barrera de seguretat metàl·lica.

Comenta aquest article