Cambrils acull la campanya promocional Peix de la costa: el més fresc
Moment de la presentació de la campanya promocional Peix de la costa: el més fresc |
Dieta sana
Sota el lema Peix de la costa: el més fresc, aquesta campanya pretén incidir en la riquesa gastronòmica dels productes del Mediterrani, en què les espècies capturades són més de 50. Per una banda, es destaquen les possibilitats culinàries dels peixos del Mediterrani, que sadapten perfectament a les receptes de la nova cuina. Per una altra banda, aquesta campanya vol sensibilitzar els consumidors de la importància de mantenir una dieta sana i equilibrada en la qual no pot faltar el peix blau del Mediterrani, ric en àcids greixosos essencials Omega-3. Segons es va comentar a la presentació de la campanya, aquests àcids produeixen beneficis cardiovasculars, ja que redueixen el colesterol dolent. També es va destacar la seva importància per a un correcte desenvolupament cerebral i visual tant dels nens com de les persones grans i lefecte preventiu de laparició de la diabetis en els adults.§ El director general de Pesca acusa la flota andalusa i murciana de sobreexplotar els bancs de pesca catalans§
Hernan Subirats, director general de Pesca, va acusar les barques de pesca de les flotes dAndalusia i Múrcia de ser les principals responsables de la sobreexplotació marina que pateix gran part de les pesqueres de Catalunya. Subirats va carregar amb contundència, no pot ser que vingui gent de fora i semporti el peix daquí perquè a les seves aigües ja lhan arrasat anteriorment, va manifestar. També va dir que aquest tema shavia de solucionar, ja sigui per les bones o per les males. Nosaltres no volem anar per les males, però si no hi ha cap altre remei ja veurem com actuem, va dir Subirats.