S'adjudica la redacció d'un estudi informatiu per a la implantació d'un tramvia al Camp de Tarragona
Projecte de traçat del tramvia al Camp de Tarragona |
El Consell dAdministració de Gisa ha adjudicat la redacció de lestudi informatiu i lestudi dimpacte ambiental per a la implantació dun sistema tramviari al Camp de Tarragona, per un import de 647.175 euros.
Per tal de millorar la mobilitat en transport públic al Camp de Tarragona, al 2005 la Generalitat va redactar un primer estudi de traçat per a lestabliment dun tren lleuger. Aquest sistema comportaria la construcció duna nova infraestructura especialment dissenyada per connectar els diferents nuclis urbans, amb característiques de tramvia pel que fa a la velocitat comercial. Aquest estudi definia tres eixos diferenciats : Vila-seca - Cambrils, Vila-seca - Reus i Vila-seca - Tarragona, amb un ramal cap a laeroport de Reus.
Posteriorment, el Pla dInfraestructures del Transport de Catalunya 2006-2026 va apostar per establir un sistema de tren-tramvia, que combina els dos sistemes per millorar la competitivitat del transport públic.
Combinació de tren i tramvia
En aquest context, la redacció de lestudi informatiu dimplantació dun sistema tramviari al Camp de Tarragona que ara sha adjudicat permetrà valorar i analitzar la viabilitat tècnica i ambiental del sistema combinat de tren i tramvia, present actualment a daltres ciutats europees. Aquest sistema presenta les característiques dun tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions dun tren de rodalia en sortir daquests límits, amb velocitats comercials de prop de 80 quilòmetres/hora.
El nou sistema de transport públic combinat shaurà de dissenyar tenint en compte els possibles aprofitaments de la infraestructura ferroviària actual que es pugui alliberar amb les modificacions previstes amb la reestructuració dels serveis ferroviaris per larribada de lalta velocitat i la construcció del corredor mediterrani.
Lestudi abastarà un total de sis municipis que sumen una població de 300.000 habitants: Cambrils, Salou, Vila-seca, Reus, Tarragona, i una petita part de Vinyols i els Arcs.
Pel que fa al traçat, haurà destudiar els possibles recorreguts dels diferents eixos, en la línia de lestudi de viabilitat del tren lleuger, per tal de comunicar linterior de lÀrea del Camp de Tarragona, amb la capital i els municipis de la costa, que registren una important demanda de mobilitat, sobretot durant els mesos destiu.
Finalment, allà on no sigui competitiu el sistema de tren-tramvia, sanalitzarà la possibilitat destablir carrils bus per a millorar la velocitat comercial del transport públic per carretera.