Informació general

S'adjudica la redacció d'un estudi informatiu per a la implantació d'un tramvia al Camp de Tarragona

Per Redacció

Projecte de traçat del tramvia al Camp de Tarragona

El Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental per a la implantació d’un sistema tramviari al Camp de Tarragona, per un import de 647.175 euros.
 
Per tal de millorar la mobilitat en transport públic al Camp de Tarragona, al 2005 la Generalitat va redactar un primer estudi de traçat per a l’establiment d’un tren lleuger. Aquest sistema comportaria la construcció d’una nova infraestructura especialment dissenyada per connectar els diferents nuclis urbans, amb característiques de tramvia pel que fa a la velocitat comercial. Aquest estudi definia tres eixos diferenciats : Vila-seca - Cambrils, Vila-seca - Reus i Vila-seca - Tarragona, amb un ramal cap a l’aeroport de Reus.
 
Posteriorment, el Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya 2006-2026 va apostar per establir un sistema de tren-tramvia, que combina els dos sistemes per millorar la competitivitat del transport públic.
 
Combinació de tren i tramvia
 
En aquest context, la redacció de l’estudi informatiu d’implantació d’un sistema tramviari al Camp de Tarragona que ara s’ha adjudicat permetrà valorar i analitzar la viabilitat tècnica i ambiental del sistema combinat de tren i tramvia, present actualment a d’altres ciutats europees. Aquest sistema presenta les característiques d’un tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions d’un tren de rodalia en sortir d’aquests límits, amb velocitats comercials de prop de 80 quilòmetres/hora.
 
El nou sistema de transport públic combinat s’haurà de dissenyar tenint en compte els possibles aprofitaments de la infraestructura ferroviària actual que es pugui alliberar amb les modificacions previstes amb la reestructuració dels serveis ferroviaris per l’arribada de l’alta velocitat i la construcció del corredor mediterrani.
 
L’estudi abastarà un total de sis municipis que sumen una població de 300.000 habitants: Cambrils, Salou, Vila-seca, Reus, Tarragona, i una petita part de Vinyols i els Arcs.
 
Pel que fa al traçat, haurà d’estudiar els possibles recorreguts dels diferents eixos, en la línia de l’estudi de viabilitat del tren lleuger, per tal de comunicar l’interior de l’Àrea del Camp de Tarragona, amb la capital i els municipis de la costa, que registren una important demanda de mobilitat, sobretot durant els mesos d’estiu.
 
Finalment, allà on no sigui competitiu el sistema de tren-tramvia, s’analitzarà la possibilitat d’establir carrils bus per a millorar la velocitat comercial del transport públic per carretera.

Comenta aquest article