Arriba al port de Barcelona el primer vaixell amb aigua potable provinent dels aqüífers de Tarragona
Ahir va arribar al port de Barcelona el primer vaixell amb aigua potable provinent del port de Tarragona amb els tancs plens d'aigua provinent dels aqüífers de Tarragona.
Tal i com estava previst i com es va anunciar en el seu moment des del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, aquesta mesura pal·liativa d'aportació d'aigua mitjançant vaixells es va activar ahir. Segons informa el Departament de Medi Ambient, aquesta mesura conjuntament amb les mesures de gestió dels recursos dels embassaments i la contenció de la demanda consolidades durant els darrers mesos permetran garantir el subministrament dels 5'5 milions d'habitants dependents dels sistema Ter-Llobregat mentre no es recuperin els embassaments o entrin en servei la resta de mesures previstes
L'arribada d'aquest primer vaixell carregat amb uns 19.000 metres cúbics d'aigua potable provinent de Tarragona servirà per comprovar el funcionament tècnic i la logística del sistema que permetrà aportar a la xarxa de subministrament un volum global d'1'66 hectòmetres cúbics d'aigua cada mes.
Sis vaixells començaran a recórrer les rutes de Tarragona, Marsella i Lávera amb Barcelona
Durant aquesta segona quinzena del mes de maig, sis vaixells començaran a recórrer les rutes que uneixen el port de Tarragona, el port de Marsella i el port de Lávera, amb les instal·lacions de port de Barcelona. En els quatre ports implicats en aquesta operació ja estan llestes les infraestructures que permetran carregar i descarregar aigua, i fer els controls que implica tot aquest procés. Els sis vaixells que aportaran aquesta aigua, amb una capacitat que oscil·la entre els 19.000 i 42.000 metres cúbics, portaran aigua potable provinent de Tarragona i Marsella, i aigua prepotable del Canal de Provença.
Els primers vaixells que arribaran són els que uniran els ports de Tarragona i Barcelona. Els dos vaixells previstos per aquesta ruta Sichem Defender i Sichem Contester tenen 19.000 metres cúbics de capacitat cadascun i faran en total 35 viatges al mes per aportar fins a 665.00 metres cúbics, conjuntament.
Per poder portar aigua a Barcelona s'han contractat sis vaixells seleccionats especialment i que han de complir determinades garanties. La selecció ha estat determinada en primer lloc, per les dimensions dels ports d'origen i destí. També s'han seleccionat en relació a les característiques dels tancs on s'emmagatzemarà l'aigua, que són d'un material apte per transportar aigua potable. I s'ha establert el protocol de neteja de l'interior dels tancs destinat a garantir la qualitat sanitària de l'aigua carregada.
El cost mensual de l'aportació d'aigua en vaixells serà de 22 milions d'euros/mes, tot i que després de les negociacions amb l'Estat s'ha aconseguit una bonificació de les taxes per a la utilització de les instal·lacions portuàries que suposarà un estalvi d'1'1 milions d'euros/mes.
Amb les pluges dels darrers dies es passa de la fase d'excepcionalitat 2 a la fase 1
Per altra banda, cal destacar que les intenses pluges dels darrers dies han deixat uns vint hectòmetres cúbics d'aigua en el sistema Ter-Llobregat, que és el sistema que abasteix d'aigua a la zona metropolitana de Barcelona. Actualment, la capacitat d'aquesta conca es troba al 28'9% de la seva capacitat màxima. Aquests nivells permetran que quan s'actualitzi el decret de sequera aquest proper divendres, se superi la fase d'excepcionalitat 2 i es passi a la fase 1. Aquesta fase 1 permet aixecar les restriccions d'aigua que prohibien omplir piscines o regar jardins, i que es sancionaven amb multes de fins a 3.000 euros.
Les obres de la prolongació del minitransvasament continuen endavant
Cal destacar també, que el projecte de construcció d'una canonada de prolongació des del ministransvasament de l'Ebre fins a Barcelona segueix en marxa, i en les dues o tres properes setmanes podrien iniciar-se aquestes obres.
Tal i com estava previst i com es va anunciar en el seu moment des del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, aquesta mesura pal·liativa d'aportació d'aigua mitjançant vaixells es va activar ahir. Segons informa el Departament de Medi Ambient, aquesta mesura conjuntament amb les mesures de gestió dels recursos dels embassaments i la contenció de la demanda consolidades durant els darrers mesos permetran garantir el subministrament dels 5'5 milions d'habitants dependents dels sistema Ter-Llobregat mentre no es recuperin els embassaments o entrin en servei la resta de mesures previstes
L'arribada d'aquest primer vaixell carregat amb uns 19.000 metres cúbics d'aigua potable provinent de Tarragona servirà per comprovar el funcionament tècnic i la logística del sistema que permetrà aportar a la xarxa de subministrament un volum global d'1'66 hectòmetres cúbics d'aigua cada mes.
Sis vaixells començaran a recórrer les rutes de Tarragona, Marsella i Lávera amb Barcelona
Durant aquesta segona quinzena del mes de maig, sis vaixells començaran a recórrer les rutes que uneixen el port de Tarragona, el port de Marsella i el port de Lávera, amb les instal·lacions de port de Barcelona. En els quatre ports implicats en aquesta operació ja estan llestes les infraestructures que permetran carregar i descarregar aigua, i fer els controls que implica tot aquest procés. Els sis vaixells que aportaran aquesta aigua, amb una capacitat que oscil·la entre els 19.000 i 42.000 metres cúbics, portaran aigua potable provinent de Tarragona i Marsella, i aigua prepotable del Canal de Provença.
Els primers vaixells que arribaran són els que uniran els ports de Tarragona i Barcelona. Els dos vaixells previstos per aquesta ruta Sichem Defender i Sichem Contester tenen 19.000 metres cúbics de capacitat cadascun i faran en total 35 viatges al mes per aportar fins a 665.00 metres cúbics, conjuntament.
Per poder portar aigua a Barcelona s'han contractat sis vaixells seleccionats especialment i que han de complir determinades garanties. La selecció ha estat determinada en primer lloc, per les dimensions dels ports d'origen i destí. També s'han seleccionat en relació a les característiques dels tancs on s'emmagatzemarà l'aigua, que són d'un material apte per transportar aigua potable. I s'ha establert el protocol de neteja de l'interior dels tancs destinat a garantir la qualitat sanitària de l'aigua carregada.
El cost mensual de l'aportació d'aigua en vaixells serà de 22 milions d'euros/mes, tot i que després de les negociacions amb l'Estat s'ha aconseguit una bonificació de les taxes per a la utilització de les instal·lacions portuàries que suposarà un estalvi d'1'1 milions d'euros/mes.
Amb les pluges dels darrers dies es passa de la fase d'excepcionalitat 2 a la fase 1
Per altra banda, cal destacar que les intenses pluges dels darrers dies han deixat uns vint hectòmetres cúbics d'aigua en el sistema Ter-Llobregat, que és el sistema que abasteix d'aigua a la zona metropolitana de Barcelona. Actualment, la capacitat d'aquesta conca es troba al 28'9% de la seva capacitat màxima. Aquests nivells permetran que quan s'actualitzi el decret de sequera aquest proper divendres, se superi la fase d'excepcionalitat 2 i es passi a la fase 1. Aquesta fase 1 permet aixecar les restriccions d'aigua que prohibien omplir piscines o regar jardins, i que es sancionaven amb multes de fins a 3.000 euros.
Les obres de la prolongació del minitransvasament continuen endavant
Cal destacar també, que el projecte de construcció d'una canonada de prolongació des del ministransvasament de l'Ebre fins a Barcelona segueix en marxa, i en les dues o tres properes setmanes podrien iniciar-se aquestes obres.