El regidor d'ERC Joan Recasens es mostra satisfet per l'aprovació del projecte de connexió entre el vial del Cavet i la rotonda de l'A-7
La Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya d'aquesta passada setmana va aprovar que el Govern de la Generalitat faci front a la construcció d'un nou carrer a Cambrils que unirà l'actual avinguda del Cavet amb la rotonda de l'A-7, un nou vial que el POUM dibuixa de 50 metres d'amplada i que significarà una nova entrada al municipi. El Parlament va aprovar, instar al Govern a redactar durant el 2008 el projecte, amb una extensió daproximadament 2 quilòmetres, de forma que la carretera de Misericòrdia no s'acabi en la intersecció amb l'A-7 sinó que arribi fins el Vial de Cavet. I per altra banda, va aprovar que el Govern negociï i conveniï amb l'Ajuntament de Cambrils la participació econòmica en lexecució del vial.
El portaveu dEsquerra Republicana de Catalunya (ERC) a lAjuntament de Cambrils, i que també va ser el regidor dUrbanisme responsable de la modificació i l'aprovació del POUM vigent Joan Recasens ha considerat en un comunicat de premsa emès des d'ERC que és "una gran notícia per a Cambrils la resolució del Parlament". Recasens ha explicat que "la construcció del nou vial des del Cavet fins a l'A-7 era una de les prioritats de futur segons el pla de mobilitat que acompanyava el nou POUM". A més, Esquerra Republicana sempre lhavia exigit com una nova infraestructura que permetrà vertebrar millor una part del territori. Joan Recasens sha afanyat a felicitar els grups parlamentaris, en especial el dEsquerra Republicana. "Des de la legislatura passada que jo com a regidor dUrbanisme i en general lAjuntament de Cambrils vam tenir converses amb altres administracions, la catalana i lespanyola, per aquest tema, i la insistència i la tossuderia al final tenen premi", ha dit.
La importància del nou vial
La importància radica en el fet que "actualment a la zona viuen entre 8.000 i 9.000 persones i la majoria treballen fora de Cambrils. Per entrar o sortir del municipi la majoria accedeix per la carretera de Vilafortuny ja que no existeix cap carretera més directa fins a l'N-340. Amb el nou carrer previst de 50 metres damplada i per tant de circulació fluïda i ràpida, es descongestionaria l'entrada de Vilafortuny i ens dotaríem dun nou accés a Cambrils".
A més, el regidor dERC assegura que aquesta nova entrada donarà servei a una franja del terme que preveu "plans parcials i lÀrea Residencial Estratègica (ARE) del Cavet que impulsarà lIncasòl amb 1.794 habitatges la meitat de protecció, i també hi haurà una zona d'activitat hotelera prevista en el POUM". Per això, el nou vial vertebrarà una gran àrea de creixement.
Recasens ha volgut avançar-se a possibles entrebancs. Part del nou vial travessaria el que actualment és sòl no urbanitzable. "LAjuntament de Cambrils s'ofereix al Govern de la Generalitat per ser intermediari amb els propietaris de terrenys per on passarà el futur vial, com ja va fer en el passat amb lEstat quan s'havia de construir el Corredor ferroviari i lautovia A-7 pel nostre terme municipal".
Finalment, Joan Recasens afirma que "la Generalitat, per mitjà d'Incasòl ja havia de construir part del vial perquè travessa la futura ARE, així que no li venia d'aquí projectar-ne tot el traçat i d'implicar-se'n en la construcció, el contrari hauria estat un flac favor a la coherència i a la planificació del territori". El regidor dERC demana que "la Generalitat accedeixi a una altra reivindicació, el desdoblament de la carretera fins a Reus, cosa que donaria continuïtat a la circulació fluïda i ràpida que volem per al futur vial".
El portaveu dEsquerra Republicana de Catalunya (ERC) a lAjuntament de Cambrils, i que també va ser el regidor dUrbanisme responsable de la modificació i l'aprovació del POUM vigent Joan Recasens ha considerat en un comunicat de premsa emès des d'ERC que és "una gran notícia per a Cambrils la resolució del Parlament". Recasens ha explicat que "la construcció del nou vial des del Cavet fins a l'A-7 era una de les prioritats de futur segons el pla de mobilitat que acompanyava el nou POUM". A més, Esquerra Republicana sempre lhavia exigit com una nova infraestructura que permetrà vertebrar millor una part del territori. Joan Recasens sha afanyat a felicitar els grups parlamentaris, en especial el dEsquerra Republicana. "Des de la legislatura passada que jo com a regidor dUrbanisme i en general lAjuntament de Cambrils vam tenir converses amb altres administracions, la catalana i lespanyola, per aquest tema, i la insistència i la tossuderia al final tenen premi", ha dit.
La importància del nou vial
La importància radica en el fet que "actualment a la zona viuen entre 8.000 i 9.000 persones i la majoria treballen fora de Cambrils. Per entrar o sortir del municipi la majoria accedeix per la carretera de Vilafortuny ja que no existeix cap carretera més directa fins a l'N-340. Amb el nou carrer previst de 50 metres damplada i per tant de circulació fluïda i ràpida, es descongestionaria l'entrada de Vilafortuny i ens dotaríem dun nou accés a Cambrils".
A més, el regidor dERC assegura que aquesta nova entrada donarà servei a una franja del terme que preveu "plans parcials i lÀrea Residencial Estratègica (ARE) del Cavet que impulsarà lIncasòl amb 1.794 habitatges la meitat de protecció, i també hi haurà una zona d'activitat hotelera prevista en el POUM". Per això, el nou vial vertebrarà una gran àrea de creixement.
Recasens ha volgut avançar-se a possibles entrebancs. Part del nou vial travessaria el que actualment és sòl no urbanitzable. "LAjuntament de Cambrils s'ofereix al Govern de la Generalitat per ser intermediari amb els propietaris de terrenys per on passarà el futur vial, com ja va fer en el passat amb lEstat quan s'havia de construir el Corredor ferroviari i lautovia A-7 pel nostre terme municipal".
Finalment, Joan Recasens afirma que "la Generalitat, per mitjà d'Incasòl ja havia de construir part del vial perquè travessa la futura ARE, així que no li venia d'aquí projectar-ne tot el traçat i d'implicar-se'n en la construcció, el contrari hauria estat un flac favor a la coherència i a la planificació del territori". El regidor dERC demana que "la Generalitat accedeixi a una altra reivindicació, el desdoblament de la carretera fins a Reus, cosa que donaria continuïtat a la circulació fluïda i ràpida que volem per al futur vial".