L'alcalde de Vinaròs visita l'OAC de Cambrils per analitzar la posada en marxa d'aquest servei al seu municipi
![]() | |
Un moment de la visita a les instal·lacions de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà |
L'alcalde de Cambrils Robert Benaiges va mostrar les diferents instal·lacions de l'Ajuntament, mentre que la responsable de l'OAC Sandra Fernández els va ensenyar les oficines de l'OAC i els va explicar el funcionament d'aquest servei, que es va inaugurar el maig del 2003 amb objectiu d'apropar l'Ajuntament als ciutadans i oferir un tracte amb l'administració més proper, senzill i còmode, poden solucionar la majoria de consultes des d'una oficina única.
Més agilitat en els tràmits
Un 80% de les gestions que el ciutadà fa als diversos departaments de l'Ajuntament es poden concretar des de l'OAC, sense que el ciutadà hagi de preocupar-se d'esbrinar a quin departament municipal s'ha de dirigir per fer el tràmit que precisa.
Situada inicialment a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament, l'OAC ha crescut i s'han obert altres oficines al centre cívic Les Basses i a Vilafortuny, des de les quals es poden dur a terme molts dels tràmits que també acull l'oficina central.
Amb això s'ha aconseguit atendre a un major nombre de ciutadans amb menor temps d'espera: segons la memòria de l'any 2007, es van rebre un total de 44.439 visites, un 22'37% més que l'any anterior, amb 40.331. I del promig de durada, de 7 minuts i 36 segons de l'any 2006, s'ha reduït a 5 minuts i 18 segons l'any passat.
Per aquest 2008, l'OAC de Cambrils s'ha fixat com a objectius prioritaris impulsar la carpeta ciutadana i elaborar una carta de compromisos amb la ciutadania.