Informació general

L'alcalde de Vinaròs visita l'OAC de Cambrils per analitzar la posada en marxa d'aquest servei al seu municipi

Per Redacció



Un moment de la visita a les instal·lacions de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà
L'alcalde de Vinaròs –Jordi Romeu– acompanyat d'altres representants de l'Ajuntament van visitar ahir les instal·lacions de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de Cambrils per analitzar la posada en funcionament d'aquest mateix servei al seu municipi.

L'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– va mostrar les diferents instal·lacions de l'Ajuntament, mentre que la responsable de l'OAC –Sandra Fernández– els va ensenyar les oficines de l'OAC i els va explicar el funcionament d'aquest servei, que es va inaugurar el maig del 2003 amb objectiu d'apropar l'Ajuntament als ciutadans i oferir un tracte amb l'administració més proper, senzill i còmode, poden solucionar la majoria de consultes des d'una oficina única.

Més agilitat en els tràmits

Un 80% de les gestions que el ciutadà fa als diversos departaments de l'Ajuntament es poden concretar des de l'OAC, sense que el ciutadà hagi de preocupar-se d'esbrinar a quin departament municipal s'ha de dirigir per fer el tràmit que precisa.

Situada inicialment a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament, l'OAC ha crescut i s'han obert altres oficines al centre cívic Les Basses i a Vilafortuny, des de les quals es poden dur a terme molts dels tràmits que també acull l'oficina central.

Amb això s'ha aconseguit atendre a un major nombre de ciutadans amb menor temps d'espera: segons la memòria de l'any 2007, es van rebre un total de 44.439 visites, un 22'37% més que l'any anterior, amb 40.331. I del promig de durada, de 7 minuts i 36 segons de l'any 2006, s'ha reduït a 5 minuts i 18 segons l'any passat.

Per aquest 2008, l'OAC de Cambrils s'ha fixat com a objectius prioritaris impulsar la carpeta ciutadana i elaborar una carta de compromisos amb la ciutadania.

Comenta aquest article