Turisme de Cambrils torna a posar en marxa la campanya de comunicació ambiental "A la platja som de bandera"
![]() | |
Un moment d'una de les activitats que es realitzen a la platja |
Tot i que la campanya ja es va iniciar el passat 2 d'agost, ahir es va presentar en roda de premsa aquesta iniciativa, que té els objectius principals de millorar el coneixement dels requisits de qualitat que comporta tenir la bandera blava a la platja, i millorar els hàbits i comportaments dels usuaris de la platja. A aquesta presentació hi van ser presents la regidora de Turisme Anna López i el responsable de l'empresa Hèlix, Antoni Aymamí.
Millorar els hàbits dels usuaris
La regidora de Turisme de l'Ajuntament de Cambrils va destacar en aquesta presentació de la campanya, la necessitat de cuidar i preservar les platges, ja que és "un dels principals productes estrella que ofereix Cambrils". López també va explicar que any rere any s'inverteixen molts esforços i molts diners uns 800.000 euros anuals per tenir a punt tots els serveis que necessita el litoral cambrilenc: des de la neteja de les platges; el condicionament dels accessos, el servei de salvament i socorrisme o les instal·lacions de les dutxes i rentapeus. De fet, Anna López va voler destacar que l'objectiu principal de la campanya "A la platja som de bandera" és "fer més corresponsables a totes les persones que fan servir aquest espai natural per tenir-les en unes condicions òptimes i millorar els hàbits dels usuaris que en fan ús".
Per reforçar aquesta campanya, Turisme de Cambrils també posa a disposició de l'usuari un important volum d'informació editada en diferents suports: des de consells per a l'estalvi de l'aigua, fins a una referència detallada de tots els serveis disponibles a les platges; així com una àmplia informació mediambiental del nostre litoral.
Estalvi d'aigua i millora dels coneixements mediambientals
Per la seva part, el responsable de l'empresa Hèlix Antoni Aymamí va explicar alguns detalls d'aquesta campanya que treballa des de la vessant educativa i mediambiental. Segons va explicar Aymamí, "enguany incidim en aspectes com l'estalvi d'aigua, remarcant els hàbits d'ús preferents dels rentadors de peus vers les dutxes; la millora dels coneixements relacionats amb el canvi climàtic o la millora dels serveis, en aquest cas amb la cadira amfíbia, que està disponible a la platja del Regueral i de Vilafortuny".
La campanya que es realitzarà fins al proper dia 24 d'agost els caps de setmana de les 10 a les 15 hores té diferents propostes educatives. Hi ha una exposició que presenta una sèrie d'imatges on es poden veure acciones quotidianes que es duen a terme a la platja, i dins d'aquestes accions n'hi ha de positives i negatives. L'objectiu de tot plegat és potenciar i remarcar les accions positives. En segon lloc, hi ha el circuit "Ets un banyista de bandera?", en el què es fa un recorregut interactiu per conèixer alguns aspectes relacionats amb la qualitat de la platja. En els diferents plafons hi ha diferents preguntes, si la resposta escollida és correcta se pot seguir al següent plafó del circuit. Finalment, hi ha un altre joc dirigit als més petits que és un "circuit passatemps", mitjançant el qual els nens han d'omplir i resoldre els passatemps d'unes fitxes. Un cop finalitzat tot el circuit, s'obsequia amb una bandana sota el logotip de "A la platja som de bandera - Cambrils".