Els terrenys de les antigues instal·lacions de la Cooperativa donaran pas a habitatges i galeries comercials
Plànol del projecte urbanístic al recinte en què hi havia hagut les instal·lacions de la Cooperativa Agrícola de Cambrils |
La part propera a lN-340 és una de les zones urbanes de Cambrils que, en un futur immediat, experimentarà una transformació més gran. El mes passat avançàvem a les pàgines de la Revista lavantprojecte de remodelació de lavinguda del Baix Camp per convertir lactual traçat en un passeig, un cop lactual N-340 estigui desviada al nord de la població. La transformació, però, no satura aquí. En els terrenys de les antigues instal·lacions de la Cooperativa Agrícola, limítrofs a aquesta zona, està prevista la construcció dun conjunt dedificis que incorporaran tota una gran zona comercial a la planta baixa i una part del primer soterrani. També hi haurà un pàrquing públic soterrat i una gran àrea de vianants interior.
Nova rotonda
Lobertura del recinte on fins fa dos anys hi havia els magatzems de la Cooperativa Agrícola deixarà pas a una remodelació viària daquesta zona. El carrer que puja des de lavinguda del Baix Camp, el carrer de lOli, es prolongarà fins arribar a una rotonda que anirà situada al davant don fins ara hi havia el sortidor de gasoil de la Cooperativa. Des dun remodelat carrer de Foix també saccedirà a aquesta rotonda. Aquest carrer tindrà dos carrils de circulació i unes voreres de 4 metres. A més, segons va explicar el regidor dUrbanisme, Joan Recasens, sestà parlant amb els responsables de ledifici La Salle perquè se substitueixi la paret que dóna al carrer de Foix per una tanca, de manera que permeti la visió, des daquest carrer, de les diferents edificacions del col·legi.
El tercer carrer que donarà a aquesta nova rotonda és el carrer del Vi, que unirà la rotonda central de la Cooperativa amb el carrer de Jacint Verdaguer.
160 habitatges
En tota aquesta zona, limitada pel carrer de lOli, el carrer de Foix, el passeig de La Salle i lavinguda del Baix Camp, està prevista la construcció duna illa central dedificis amb un total de 160 habitatges. La planta baixa daquests edificis serà comercial i disposarà dun eix de carrers de vianants interiors com si fos una galeria comercial. El carrer de vianants principal daquesta illa unirà transversalment la rotonda de la Cooperativa amb el passeig de La Salle. Aquest carrer tindrà una entrada rodona a la part nord que vol simbolitzar la torre del Port mentre que a la part sud, al passeig de La Salle, tindrà una entrada quadrada simbolitzant la torre de lErmita. Al mig hi haurà una cúpula vidriada per tal que entri llum a una part del primer soterrani. En aquesta part propera a la cúpula, en el primer soterrani, també hi haurà una zona comercial. La resta daquesta planta serà pàrquing. A sota hi haurà dues plantes soterrades més, una de pàrquing per als habitatges superiors i laltra com a pàrquing públic. Aquest pàrquing públic és a canvi del 10% daprofitament mitjà daquesta zona. Segons comenta Recasens, la negociació amb la propietat ha estat dura, però finalment hem aconseguit aquesta planta de pàrquing, que suposarà entre 130 i 135 places daparcament.
Voltants de lErmita
Aquesta actuació de la zona de les antigues instal·lacions de la Cooperativa comportarà larranjament dels voltants de lErmita. Aquest arranjament suposa que, primer de tot, senderroquin les cases que hi ha a tocar del recinte del santuari, al carrer de Balmes. Segons explica el regidor dUrbanisme, aquest arranjament va a càrrec dels actuals propietaris dels terrenys de les antigues instal·lacions de la Cooperativa. Sels demanarà un projecte i un cop passats els tràmits ja podran començar a urbanitzar la zona tal i com els ho hem proposat. Hi haurà una vorera de 4 o 5 metres damplada i lenjardinament de lespai que quedi dins el pati de lErmita. Amb això tindrem una visió que fa molts anys que no tenim, que és veure tot el santuari aïllat, almenys des del carrer de la Mare de Déu del Camí.