Informació general

La candidatura de Josep Pijuan guanya les eleccions a la Confraria de Pescadors

Per Lluís Rovira i Barenys

Moment de les votacions a la sala d'actes de la Confraria, el dissabte al matí

Josep Pijuan té assegurada la reelecció al càrrec de patró major de la Confraria de Pescadors després de les eleccions que van tenir lloc el passat dissabte al matí en que van sortir elegits els 28 membres de l'assemblea general de la Confraria de Pescadors. Els candidats de Josep Pijuan van sortir tots elegits mentre que els candidats partidaris de Carles Rom no van entrar. El darrer tràmit per a constituir el nou organisme rector de la Confraria de Pescadors tindrà lloc el proper divendres 24 d'octubre en què els 28 membres de l'assemblea general elegiran el president, els dos vicepresidents i els 12 vocals. Aquestes 15 persones són les que formaran la junta directiva de la Confraria de Pescadors.

Participació rècord

La participació a les eleccions d'aquest passat dissabte va ser molt alta. D'un cens de 132 persones van votar 108, el que representa gairebé un 82% de participació. Cal dir que cada sector-arrossegament, encerclament i tresmall- tria els seus representants i, dins de cadascun d'ells, els armadors i els mariners es voten per separat. Així doncs, per fer el recompte total es van haver d'obrir sis urnes. On la participació va ser gairebé del 100 % va ser en el sector de l'arrossegament, que és el majoritari al port de Cambrils.
Un cop fet el recompte de vots van sortir elegits Patrici Ferré, Joan Font, Josep Font, Josep Gavaldà, Jordi Gil, Josep Montia, Joan Artur Ortoneda, Josep Pijuan i Pere Rom com a representants dels armadors d'arrossegament. Com a mariners d'arrossegament van sortir elegits Cèsar Bartra, David Benaiges, Xavier Benaiges, Josep Lluís Fosch, Jaume Gil, Manuel Milà, Francisco Pastó, Joan Pijuan i Josep Pijuan González.
Com a representants dels armadors del sector de l'encerclament van ser elegits Gaspar Gavaldà, Francisco Gil i Xavier Pastó mentre que com a representants dels mariners d'encerclament van sortir elegits Mohamed Bouathi, Juli Romero i Juan Carlos Soberbio.
Finalment, els armadors del sector del tresmall que van sortir elegits van ser Alexis Nogués i Agustí Rillo mentre que els mariners elegits van ser Joan Folch i Manuel González.

Valoració dels candidats

Un cop completat el recompte de vots, els dos candidats van fer una valoració molt positiva de l'elevada participació que s'havia enregistrat a les eleccions. Per Carles Rom, aquesta era la dada més positiva, "això vol dir que la gent s'ha pres les eleccions molt seriosament", va manifestar. Rom, a més, va voler felicitar "als companys que formaran part de l'assemblea general, que tinguin present que se'ns acosten els moments més difícils i que per suposat, la meva col·laboració, com fins ara, la tenen pel que faci falta".
Josep Pijuan, per la seva part, també destacava l'elevada participació, "ha estat excel·lent, no m'ho pensava pas. Els resultats són excel·lents ja que els candidats que presentàvem nosaltres, 28, han entrat tots 28". Referent als resultats, Pijuan va comentar que quan lluites per una cosa sempre esperes els millors resultats possibles. M'ho esperava i no m'ho esperava. Jo no he fet propaganda electoral, he fet més el dia a dia amb la gent de la platja".

Moment del recompte de vots a la sala d'actes de la Confraria de Pescadors, el passat dissabte al migdia

Comenta aquest article