LAjuntament haurà de pagar 600.000 euros a Renfe per incompliment dun conveni de fa 20 anys
LAjuntament haurà de pagar uns 600.000 euros, 100 milions de les antigues pessetes, a Renfe per haver incomplert un conveni entre les dues parts signat a principis dels anys 80, durant la primera legislatura democràtica. Després dhaver passat per tots els tribunals de justícia possibles, el cas va arribar al Suprem, que va dictaminar a favor de Renfe. La sentència es va emetre ara fa dos anys, però, segons comenta lalcalde, Robert Benaiges, els darrers mesos havíem pactat amb Renfe que aquests diners els aportéssim en millores dobres relacionades amb la via fèrria. Una de les intencions era fer un pas de vianants subterrani a lestació del tren, també posar més tanques en diferents llocs del pas de la via pel nostre terme.... Però ara, aquesta qüestió sha plantejat taxativament des de Renfe. A la recent visita a la seu feta pels responsables municipals a Madrid, realitzada el passat 8 de gener, el missatge va ser molt clar, la persona que ens va atendre tenia ordres explícites que les millores que es puguin fer es deslliguin totalment del deute. Així doncs, afrontarem el pagament del deute al llarg del mandat dividint aquesta quantitat en els quatre exercicis. Aquestes quantitats sobtindran a través del romanent de tresoreria que pugui sortir de la liquidació dels diferents pressupostos, va manifestar lalcalde.
De judici en judici
Linici daquest conflicte se situa lany 1982, quan es va fer la signatura dun conveni entre lAjuntament i Renfe per a la millora de diferents passos a nivell dins el terme municipal. Les dues administracions havien de suportar econòmicament les obres a fer. A lhora de fer efectiu el seu pagament, lAjuntament shi va negar, ja que va considerar que Renfe no havia fet el que shavia acordat amb antelació. A partir daquí Renfe va iniciar el procediment judicial contra lAjuntament de Cambrils. El més curiós de tot és que la primera sentència que es va emetre va ser favorable als interessos cambrilencs. Renfe, però, va recórrer i a partir daquest moment les diferents sentències han anat donant la raó a Renfe fins que sha pronunciat el Tribunal Suprem en el mateix sentit. El deute reclamat pujava, en un principi, uns 66 milions de pessetes que finalment ha arribat als 100 milions ja que shi han afegit els interessos de tot aquest temps a més de les costes dels diferents judicis realitzats.
El pas a nivell del camí del Corralet no té barrera tot i que el trànsit que el travessa és considerable |
LAjuntament ja havia realitzat diferents obres de millora relacionades amb la via fèrria per tal deixugar aquest deute abans que Renfe es pronunciés en sentit contrari. Entre aquestes actuacions fetes hi ha larranjament dels pluvials i dels desguassos del vial de baixada paral·lel a la riera dAlforja i el tancament amb tanques de diferents trams de via fèrria al barri de la Llosa i a Vilafortuny. Shavia previst, a més, fer altres actuacions com és la construcció dun pas subterrani de vianants a lestació del tren per tal de facilitar la comunicació entre lEixample i la zona de la UA3, que en aquests moments sestà urbanitzant, i fer millores en algun pas a nivell, com és el cas del que hi ha al camí del Corralet, en el qual no hi ha barrera. Segons lalcalde, en aquest pas a nivell, que està en una zona de creixement molt gran, hi ha un trànsit considerable i no hi ha barrera. Renfe té uns estudis que indiquen un pas de 18 vehicles diaris per aquest pas a nivell. Ara bé, aquest estudi és de lany 1998. Aquesta gent viu una mica a la prehistòria i necessitem que es posin al dia.