Informació general

El conseller d'Agricultura Joaquim Llena afirma que Cambrils és un referent de la gastronomia catalana

Per Berta Ruiz

El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural –Joaquim Llena– durant el torn de parlaments

El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat de Catalunya –Joaquim Llena– va inaugurar ahir al matí les jornades professionals del I Fòrum del Mar, Jornades de Gastronomia Mediterrània, que s'allargaran fins avui dimarts. La comitiva d'autoritats, en la què també hi estaven presents el director general de Pesca i Afers Marítims –Martí Sans–, el delegat del Govern de la Generalitat a Tarragona –Xavier Sabaté– i una nodrida representació de regidors del consistori cambrilenc, va passejar pel recinte del fòrum per tal de saludar a tots els expositors i participants en les jornades.

En el torn de parlaments, Joaquim Llena va voler felicitar l'Ajuntament de Cambrils i tota la gent que ha fet possible l'organització del Fòrum del Mar. Llena va definir aquest esdeveniment com "un símbol d'intel·ligència i com posar en valor els molts productes que tenim a casa. A Catalunya tenim els millors cuiners del món, la millor cuina del món i els millors productes del món. Penso que Cambrils és el paradigma: mar, horta, oli, restauració i grans cuiners. Hem de convertir Cambrils en una mena de laboratori per tal de fer moltes coses i potenciar els nostres productes. Crec que el Fòrum del Mar tindrà una llarga vida". El conseller també va destacar que Cambrils és un pol d'atracció gastronòmic, amb una reconeguda capacitat econòmica de la pesca i de l'agricultura, i també per la vocació de capital gastronòmica catalana.

Per la seva banda, l'alcalde de Cambrils –Robert Benaiges– va fer una excel·lent valoració de l'acollida del Fòrum del Mar en la seva primera jornada popular celebrada aquest passat diumenge, en les què hi van passar més de 5.000 persones entre les diferents conferències, xerrades, activitats lúdiques i tastos. "Hem de dir que és un èxit, i la nostra intenció és mantenir-ho de manera continuada. També ens han dit que ja s'ha quedat petit, i per tant hem de pensar com el fem més gran. Quan darrere de tot això hi ha una sèrie de professionals que treballen en aquest àmbit d'una manera adequada, que coneixen el món i tenen aquesta visió de com fer-ho, les coses surten bé. Volem posicionar-nos com a ciutat gastronòmica, i per tant, treballarem per a que en aquesta futura xarxa de ciutats gastronòmiques de l'estat espanyol, Cambrils sigui un dels seus principals col·laboradors". La regidora de Turisme de l'Ajuntament de Cambrils –Anna López– també va destacar en la seva intervenció la importància de la gastronomia "com un dinamitzador turístic de primer ordre".

Més classes magistrals

Les sessions d'ahir al matí van encetar-se amb els restauradors cambrilencs Joan Bosch del restaurant Can Bosch i Xavier Ferraté del restaurant Bresca. "La nova cuina de Cambrils", "L'embotit del mar" i "Petits tresors de Mallorca" van ser les sessions que es van fer a l'espai La Cuina, i van comptar amb l'assistència de més de 100 congressistes que van poder conèixer de primera mà l'experiència de professionals vinguts de Cambrils, València i Mallorca. A l'Aula del Gust també van seguir els tastos de amb productes com les anxoves, els vermuts, formatges i vins dolços.

Per la tarda va ser el torn del gallec Xosé Cannas del restaurant Pepe Vieria, que va oferir una sessió sobre la gastronomia gallega. A aquest el va seguir Paco Pérez i les seves excel·lències marineres de la Costa Brava. A l'Aula del Gust, el gastrònom Pep Palau i Antoni Bru del Celler de l'Aspic de Falset van delectar als assistents amb un tast guiat de vins i formatges. Posteriorment, l'enòleg Pedro Cabanillas va oferir un tast de vins dolços. Finalment, en aquest mateix espai hi van intervenir Jordi Salas –catedràtic de nutrició i bromatologia de la Universitat Rovira i Virgili–, Abel Mariné –doctor en farmàcia i catedràtic de nutrició i bromatologia de la Universitat de Barcelona– i Rosa Solà, catedràtica en medicina per la Universitat Rovira i Vrigili.

Un moment d'una de les classes magistrals de les sessions d'ahir al matí

Comenta aquest article