El traçat de la nova via del tren afectarà el camp de futbol
Una de les columnes del viaducte estarà entre el camp de futbol i la tanca exterior |
Mentre durin les obres està clar que aquestes afectaran el camp de futbol, però malgrat això, lalcalde Robert Benaiges té clar que sempre hi haurà tres camps de futbol en actiu: el compromís és mantenir tres camps de futbol sempre en actiu durant les dues o tres temporades que durin les obres. Si no es poden utilitzar els actuals camps se nutilitzaran daltres i un daquests també serà de gespa, segurament artificial, i no estarà al mig de la pista datletisme. Si és així, en el futur passarem a tenir dos camps de gespa artificial.
Un cop acabades les obres, es preveu que es pugui jugar amb normalitat al camp de futbol. A lhora de pensar la reorganització de la zona es contempla com a alternativa la zona esportiva que quedarà entre el límit superior del Parc del Pinaret i fins a arribar al nou traçat de la via fèrria.
Expropiacions
El traçat de la nova via fèrria comporta lexpropiació de terrenys urbanitzables al polígon de Belianes. De moment ja shan fet dues actes dexpropiació prèvies amb els afectats de la zona de Belianes. Segons els primers contactes mantinguts entre Ajuntament i Ministeri, sembla ser que els preus que estaria disposat a pagar el Ministeri són inferiors als preus de mercat per un terreny daquestes característiques: ells no diuen cap xifra exacta, però no es pot anar a un preu de sòl rústic en una zona industrial i en una zona urbana, considera Recasens.
Estació dautobusos
En un futur lestació dautobusos també es traslladarà a tocar de la nova estació de tren. Lactual estació dautobusos queda en uns terrenys que estaran al costat del teatre-auditori. Es preveu posar en marxa una línia dautobús urbà que circuli amunt i avall de la riera, passant per la caserna de la Guàrdia Civil, la caserna dels Mossos dEsquadra, el tanatori, lestació de tren i el polígon de Belianes.
Pas de vianants
A lactual estació de tren a lEixample shi havia previst un pas subterrani per a vianants. El futur trasllat de lestació ha fet reconsiderar la situació, motiu pel qual sestudiarà la possibilitat darranjar com a pas de vianants en superfície lantic pas a nivell del carrer de Barcelona.
Nova llei
A inicis dany va entrar en vigor una llei que no permet constuir a menys de vint metres de la via del tren. Aquesta normativa té aturades diverses promocions, amb llicència posterior a lentrada en vigor de la llei, a lavinguda de la Mare de Déu de Montserrat. És per això que des de lAjuntament de Cambrils sha demanat a Patrimoni de Renfe que delimiti exactament la zona de desafectació a partir don shan de comptar els vint metres: demanarem al GIF (Gestor de Infrastructuras Ferroviarias) que ho redueixi al mínim perquè es pugui construir tot. És un tram urbà que quan es traslladi la via ja no tindrà sentit, considera Joan Recasens regidor dUrbanisme.