El projecte de la variant de lN-340 contempla dues entrades a Cambrils
Plànol del terme municipal de Cambrils amb els desviaments previstos de lN-340 i de la via fèrria 1. Desviament de l'N-340 2. Autopista 3. Desviament de la via fèrria 4. Actual traçat N-340 5. Actual traçat via fèrria 6. Carretera a Montbrió 7. Entrada sud a Cambrils des de l'N-340 8. Entrada nord a Cambrils des de l'N-340 |
Des de principis daquest mes de setembre, lAjuntament ja disposa del projecte de la variant de lN-340 pel que fa al seu pas pel terme municipal cambrilenc. Un cop el Ministeri de Foment aprovi definitivament el projecte no sencetarà cap període dal·legacions. És per això que lAjuntament vol recollir de seguida el parer de totes les persones afectades pel traçat perquè les possibles modificacions a realitzar puguin ser contemplades abans no saprovi definitivament el projecte. Queda clar que les modificacions que es puguin fer estaran relacionades amb els carrils laterals, els accessos, etc. i no de variar el traçat ni variar les entrades i les sortides a la variant.
Sis carrils entre Vila-seca i la carretera de Misericòrdia
La futura variant tindrà sis carrils, tres en cada sentit de la circulació, des de Vila-seca fins arribar a la carretera de Misericòrdia, que és el lloc on es desviarà de lactual traçat i passarà per damunt de lautopista. Des daquí i fins al final del terme municipal cambrilenc és on lN-340 té un nou traçat que passa per la part nord de lautopista i de la futura via fèrria. Al final del terme en direcció sud travessa de nou lautopista a la part sud, al mateix temps que travessa la riera de Riudecanyes i retorna a lantic traçat. La variant contempla dues entrades a Cambrils, luna a lalçada del pont de Misericòrdia i laltra amb la confluència de la variant i la carretera de Montbrió, en una rotonda que tindrà entre 5 i 6 metres delevació. Aquesta es preveu que sigui la gran entrada a Cambrils. Segons lalcalde, Robert Benaiges, aquest serà un nus important de comunicacions. Aquí, també, hi haurà la distribució del trànsit cap al parc agrícola del municipi. Ara per ara, tenim dos problemes a solucionar, laccés a les noves instal·lacions de la Cooperativa i la viabilitat a la xarxa de camins rurals, sobretot al camí de Mont-roig. Pel que fa a terminis es calcula que aquest any vinent es licitarà lobra i que linici de la construcció podria començar aquest any vinent o a principis del 2005. En dos o tres anys les obres podrien estar enllestides.
Desmuntar lactual pont
El criteri de lAjuntament és que es tregui lactual pont de lN-340 damunt de la riera dAlforja un cop la variant estigui en funcionament. De totes maneres, tal com diu lalcalde això serà una altra negociació que haurem de tenir amb la Direcció General de Carreteres de lEstat. En altres llocs aquesta Direcció General ha pagat les obres de recuperació com a espai urbà daquest traçat. Espero que a Cambrils es tingui la mateixa consideració.§ Robert Benaiges, alcalde És una monstruositat dobra que canviarà radicalment el nostre paisatge§
Lalcalde és ben conscient de limpacte visual que causarà aquesta infraestructura i així ho va voler expressar: és una monstruositat dobra que canviarà radicalment el nostre paisatge i això ho hem dassumir. Fa tant de temps que reivindiquem aquesta infraestructura que només nhem vist la part positiva, que és que es tregui lactual N-340 que passa pel centre de la població. Però després vindran els efectes col·laterals. Un dells serà la visualització duna estructura enorme que ens travessarà de nord a sud, a una certa alçada i que necessita travessar altres infraestructures també de considerable tamany i dimensió. Quan hi hagi feta la nova via fèrria hem de tenir en compte que, a més, tindrem la nova estació a 9 metres dalçada. Una de les zones on hi haurà més afectació serà dins el terme municipal de Vinyols, en una zona on en poc espai hi haurà la doble afectació, la de la variant i la de la via fèrria, i el pas de la variant per damunt de la via i per damunt de lautopista amb tots els talussos respectius. Lalcalde és conscient del canvi radical que es produirà a linterior del terme, no sé si per bé o per mal. Jo, personalment, penso que per mal pel que fa a visualització del paisatge. Ara, quant a comunicacions, tindrem una millora lògicament important.