LA7, ja és una realitat
![]() |
El nou traçat de lA7 permet una visió de les muntanyes properes. A lesquerra de la fotografia podem veure la serra de Llaberia i a la dreta la Mola de Colldejou |
El Ministeri de Foment va obrir al trànsit el tram de la variant de lN-340 entre la rotonda de Vilafortuny i Mont-roig del Camp el passat 6 de març, tres dies abans de les eleccions generals. Recordem que el subdelegat del Govern, Joan Maria Abelló, en la visita dobres que havia fet a la variant el passat 14 de febrer va comentar que el nou traçat sobriria al trànsit labril o el maig daquest any.
Degut a la rapidesa amb què Foment va anunciar aquesta obertura al trànsit, a lhora de la veritat, es van produir alguns contratemps. Lobertura es va començar a fer a partir de la una del migdia. A lhora dobrir la variant, es va haver desperar a que es col·loquessin algunes senyalitzacions que mancaven a linici del tram a lalçada de Mont-roig del Camp fet que va motivar cert endarreriment a lhora dobrir la nova via en sentit nord. A lalçada de Cambrils, en la rotonda situada davant la Cooperativa Agrícola, es va obrir el carril dincorporació en sentit Tarragona a la una del migdia.
Lendemà mateix ja es va poder observar una disminució notable del trànsit pel tram de lN-340 el seu pas per Cambrils, fins i tot en les hores punta de més congestió.
Robert Benaiges:
Per fi tindrem alliberat el nostre traçat de lN-340 que podrem fer servir com a carrer del municipi
Tot i que no hi va haver inauguració oficial del nou tram de lA7, per estar en període electoral, lalcalde, Robert Benaiges, va convocar la premsa a la rotonda de la Cooperativa per fer unes declaracions sobre lobertura del nou traçat. Benaiges va valorar molt positivament aquesta obertura ja que és una infraestructura que feia molts anys que havia destar feta i que allibera als municipis de la costa dun problema molt greu de trànsit, daccidentalitat i col·lapses sobretot en lèpoca de lestiu; a més lN-340 sempre ha sortit en les estadístiques com una de les carreteres amb més accidentalitat del territori.
Pel que fa al nou ús de lN-340 al seu pas per Cambrils, Robert Benaiges va comentar que connectarà els diferents barris de la ciutat duna manera molt més còmode i segura que actualment. De totes maneres, Benaiges va explicar que cal esperar els tràmits de desafectació que shan de tractar de forma conjunta amb Mont-roig, Vinyols, Vila-seca i Cambrils i el Ministeri de Foment, que és qui ha de donar una subvenció per quilòmetre desafectat. Robert Benaiges va comentar que en el cas de Cambrils el projecte és molt ambiciós perquè hi ha un pont de formigó enorme que travessa la ciutat que sha de convertir en un espai urbà, és un projecte que tenim enllestit i que, en el moment en què es produeixi la desafectació de manera formal, tirarem endavant.
93 milions d'euros
El traçat que es va obrir oficialment el passat 6 de març correspon a dos trams, el que va des de la variant de Vila-seca fins a la rotonda de la Cooperativa Agrícola de Cambrils, que ha tingut un pressupost de 62.260.298 euros, i el que va des daquesta rotonda fins a Mont-roig del Camp, amb un pressupost de 30.776.213 euros.
El primer daquests trams té una longitud de 9,1 quilòmetres mentre que el segon tram té 4,9 quilòmetres. Daquesta manera lautovia A7 arribarà, en sentit sud, fins a Mont-roig i quedaran per acabar els trams que van des de Mont-roig a lHospitalet de lInfant i de lHospitalet de lInfant a lalçada de la central nuclear de Vandellòs que, segons va dir Abelló en la visita que va fer el passat mes de febrer, haurien destar enllestits el 2009.
Pel que fa als trams inaugurats cal dir que des de les quatre carreteres fins a prop de la rotonda de Vilafortuny ja feia un temps que shi circulava.
Els grups municipals de CiU i PP, amb les seves dues portaveus Mercè Dalmau i Carme Cros van convocar, el mateix dia de lobertura al trànsit dels dos nous trams de lA7, una roda de premsa per traslladar el seu punt de vista respecte a la data escollida per fer-ho.
Mercè Dalmau:
No és lògic que ara sobri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions
La portaveu de CiU Mercè Dalmau va recordar que des de CiU, aquella mateixa setmana ja shavia denunciat la visita del subdelegat del Govern a les obres del passeig de Ponent en dies de campanya electoral, i que segons Dalmau, allò que sen diu: si no vols caldo, dues tasses. Avui ens trobem amb què obren la variant. Evidentment, és una infraestructura molt útil i necessària pels nostres ciutadans i estem contents que sobri, però el que no pot ser és que fa uns vint dies vingui el subdelegat del Govern a fer una visita dobres i digui que la carretera no sobrirà al trànsit fins a labril o al maig. Curiosament avui, 6 de març, quan les eleccions són el 9 de març, obren la carretera. Dalmau va denunciar aquesta actuació i va afirmar que no és lògic que ara sobri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions.
Carme Cros:
A tota aquesta gent que només volen tallar cintes, que ens expliquin quines són les infraestructures que aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC
Sobre aquest tema, la portaveu del grup del PP Carme Cros també es va mostrar en desacord amb aquest acte dobertura i va recordar que aquesta infraestructura és un projecte iniciat en el primer govern de José Maria Aznar, i lúnic que fa aquest govern és inaugurar tots els projectes que va començar i que va dissenyar el PP. En aquest punt, Carme Cros va llançar una pregunta, demanant a tota aquesta gent que només volen tallar cintes i fer actes dinauguració, que ens expliquin a tots els ciutadans de Catalunya, quines són les infraestructures que durant aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC. Aquests propers quatre anys, no hi haurà ningú que talli la cinta.
§ CiU i PP denuncien lobertura de la variant de lN-340 a pocs dies per a les eleccions generals§ Els grups municipals de CiU i PP, amb les seves dues portaveus Mercè Dalmau i Carme Cros van convocar, el mateix dia de lobertura al trànsit dels dos nous trams de lA7, una roda de premsa per traslladar el seu punt de vista respecte a la data escollida per fer-ho.
Mercè Dalmau:
No és lògic que ara sobri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions
La portaveu de CiU Mercè Dalmau va recordar que des de CiU, aquella mateixa setmana ja shavia denunciat la visita del subdelegat del Govern a les obres del passeig de Ponent en dies de campanya electoral, i que segons Dalmau, allò que sen diu: si no vols caldo, dues tasses. Avui ens trobem amb què obren la variant. Evidentment, és una infraestructura molt útil i necessària pels nostres ciutadans i estem contents que sobri, però el que no pot ser és que fa uns vint dies vingui el subdelegat del Govern a fer una visita dobres i digui que la carretera no sobrirà al trànsit fins a labril o al maig. Curiosament avui, 6 de març, quan les eleccions són el 9 de març, obren la carretera. Dalmau va denunciar aquesta actuació i va afirmar que no és lògic que ara sobri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions.
Carme Cros:
A tota aquesta gent que només volen tallar cintes, que ens expliquin quines són les infraestructures que aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC
Sobre aquest tema, la portaveu del grup del PP Carme Cros també es va mostrar en desacord amb aquest acte dobertura i va recordar que aquesta infraestructura és un projecte iniciat en el primer govern de José Maria Aznar, i lúnic que fa aquest govern és inaugurar tots els projectes que va començar i que va dissenyar el PP. En aquest punt, Carme Cros va llançar una pregunta, demanant a tota aquesta gent que només volen tallar cintes i fer actes dinauguració, que ens expliquin a tots els ciutadans de Catalunya, quines són les infraestructures que durant aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC. Aquests propers quatre anys, no hi haurà ningú que talli la cinta.
§ Una senyalització deficient§ Ja sigui per les preses o per laplicació dun criteri difícil dentendre, la senyalització dels nous trams de lA7 són força deficients. Venint a Cambrils des de Vila-seca ens trobem en un primer cartell que indica la sortida cap a Vilafortuny i cap a Reus. En cap lloc hi posa Cambrils i en canvi es dóna a Vilafortuny categoria de poble. És per aquesta sortida per on saccedeix previ pas per un lateral i la rotonda de Misericòrdia, al tram desafectat de lN-340.
La primera i única sortida on apareix el nom de Cambrils, venint del nord, és la que desemboca a la rotonda de la Cooperativa Agrícola. En aquest cas el nom de Cambrils apareix sota del de Montbrió. Aquí és on desemboca una bona part del trànsit de lA-7 aspecte que ja sha notat en certes hores del dia i durant els dies festius de Setmana Santa ja que es formen col·lapses a laccés a la Parellada des de la carretera de Montbrió així com per accedir a la rotonda en obres de lN-340.
Daltra banda, cal dir que la desafectació total de lN-340 es produirà quan estigui enllestit el tram de lA7 que arribi fins a lHospitalet ja que els vehicles que venen del sud han daccedir al nou traçat desviant-se a la cruïlla de lN-340 amb la carretera de Mont-roig en una senyalització força deficient que ja el segon dia de lobertura al trànsit va enregistrar un accident de camió.