Tema del mes

L’A7, ja és una realitat

Per Lluís Rovira i Barenys, Berta Ruiz

El nou traçat de l’A7 permet una visió de les muntanyes properes. A l’esquerra de la fotografia podem veure la serra de Llaberia i a la dreta la Mola de Colldejou

El Ministeri de Foment va obrir al trànsit el tram de la variant de l’N-340 entre la rotonda de Vilafortuny i Mont-roig del Camp el passat 6 de març, tres dies abans de les eleccions generals.  Recordem que el subdelegat del Govern, Joan Maria Abelló, en la visita d’obres que havia fet a la variant el passat 14 de febrer va comentar que el nou traçat s’obriria al trànsit “l’abril o el maig d’aquest any”.

Degut a la rapidesa amb què Foment va anunciar aquesta obertura al trànsit, a l’hora de la veritat, es van produir alguns contratemps. L’obertura es va començar a fer a partir de la una del migdia. A l’hora d’obrir la variant, es va haver d’esperar a que es col·loquessin algunes senyalitzacions que mancaven a l’inici del tram a l’alçada de Mont-roig del Camp fet que va motivar cert endarreriment a l’hora d’obrir la nova via en sentit nord. A l’alçada de Cambrils, en la rotonda situada davant la Cooperativa Agrícola, es va obrir el carril d’incorporació en sentit Tarragona a la una del migdia.

L’endemà mateix ja es va poder observar una disminució notable del trànsit pel tram de l’N-340  el seu pas per Cambrils, fins i tot en les hores punta de més congestió.

Robert Benaiges:
“Per fi tindrem alliberat el nostre traçat de l’N-340 que podrem fer servir com a carrer del municipi”

Tot i que no hi va haver inauguració oficial del nou tram de l’A7, per estar en període electoral, l’alcalde, Robert Benaiges, va convocar la premsa a la rotonda de la Cooperativa per fer unes declaracions sobre l’obertura del nou traçat. Benaiges va valorar molt positivament aquesta obertura ja que “és una infraestructura que feia molts anys que havia d’estar feta i que allibera als municipis de la costa d’un problema molt greu de trànsit, d’accidentalitat i col·lapses sobretot en l’època de l’estiu; a més l’N-340 sempre ha sortit en les estadístiques com una de les carreteres amb més accidentalitat del territori”.

Pel que fa al nou ús de l’N-340 al seu pas per Cambrils, Robert Benaiges va comentar que connectarà els diferents barris de la ciutat d’una manera molt més còmode i segura que actualment”. De totes maneres, Benaiges va explicar que cal esperar els tràmits de desafectació que s’han de tractar de forma conjunta amb Mont-roig, Vinyols, Vila-seca i Cambrils i el Ministeri de Foment, que és qui ha de donar una subvenció per quilòmetre desafectat. Robert Benaiges va comentar que “en el cas de Cambrils el projecte és molt ambiciós perquè hi ha un pont de formigó enorme que travessa la ciutat que s’ha de convertir en un espai urbà, és un projecte que tenim enllestit i que, en el moment en què es produeixi la desafectació de manera formal, tirarem endavant”.

93 milions d'euros

El traçat que es va obrir oficialment el passat 6 de març correspon a dos trams, el que va des de la variant de Vila-seca fins a la rotonda de la Cooperativa Agrícola de Cambrils, que ha tingut un pressupost de 62.260.298 euros, i el que va des d’aquesta rotonda fins a Mont-roig del Camp, amb un pressupost de 30.776.213 euros.

El primer d’aquests trams té una longitud de 9,1 quilòmetres mentre que el segon tram té 4,9 quilòmetres. D’aquesta manera l’autovia A7 arribarà, en sentit sud, fins a Mont-roig i quedaran per acabar els trams que van des de Mont-roig a l’Hospitalet de l’Infant i de l’Hospitalet de l’Infant a l’alçada de la central nuclear de Vandellòs que, segons va dir Abelló en la visita que va fer el passat mes de febrer, haurien d’estar enllestits el 2009.

Pel que fa als trams inaugurats cal dir que des de les quatre carreteres fins a prop de la rotonda de Vilafortuny ja feia un temps que s’hi circulava.

Els grups municipals de CiU i PP, amb les seves dues portaveus –Mercè Dalmau i Carme Cros– van convocar, el mateix dia de l’obertura al trànsit dels dos nous trams de l’A7, una roda de premsa per traslladar el seu punt de vista respecte a la data escollida per fer-ho.

Mercè Dalmau:
“No és lògic que ara s’obri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions”

La portaveu de CiU –Mercè Dalmau– va recordar que des de CiU, aquella mateixa setmana ja s’havia denunciat la visita del subdelegat del Govern a les obres del passeig de Ponent en dies de campanya electoral, i que segons Dalmau, “allò que se’n diu: ‘si no vols caldo, dues tasses’. Avui ens trobem amb què obren la variant. Evidentment, és una infraestructura molt útil i necessària pels nostres ciutadans i estem contents que s’obri, però el que no pot ser és que fa uns vint dies vingui el subdelegat del Govern a fer una visita d’obres i digui que la carretera no s’obrirà al trànsit fins a l’abril o al maig. Curiosament avui, 6 de març, quan les eleccions són el 9 de març, obren la carretera”. Dalmau va denunciar aquesta actuació i va afirmar que “no és lògic que ara s’obri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions”.

Carme Cros:
“A tota aquesta gent que només volen tallar cintes, que ens expliquin quines són les infraestructures que aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC”

Sobre aquest tema, la portaveu del grup del PP –Carme Cros– també es va mostrar en desacord amb aquest acte d’obertura i va recordar que “aquesta infraestructura és un projecte iniciat en el primer govern de José Maria Aznar, i l’únic que fa aquest govern és inaugurar tots els projectes que va començar i que va dissenyar el PP”. En aquest punt, Carme Cros va llançar una pregunta, demanant “a tota aquesta gent que només volen tallar cintes i fer actes d’inauguració, que ens expliquin a tots els ciutadans de Catalunya, quines són les infraestructures que durant aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC. Aquests propers quatre anys, no hi haurà ningú que talli la cinta”.

§ CiU i PP denuncien l’obertura de la variant de l’N-340 a pocs dies per a les eleccions generals§ Els grups municipals de CiU i PP, amb les seves dues portaveus –Mercè Dalmau i Carme Cros– van convocar, el mateix dia de l’obertura al trànsit dels dos nous trams de l’A7, una roda de premsa per traslladar el seu punt de vista respecte a la data escollida per fer-ho.

Mercè Dalmau:
“No és lògic que ara s’obri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions”

La portaveu de CiU –Mercè Dalmau– va recordar que des de CiU, aquella mateixa setmana ja s’havia denunciat la visita del subdelegat del Govern a les obres del passeig de Ponent en dies de campanya electoral, i que segons Dalmau, “allò que se’n diu: ‘si no vols caldo, dues tasses’. Avui ens trobem amb què obren la variant. Evidentment, és una infraestructura molt útil i necessària pels nostres ciutadans i estem contents que s’obri, però el que no pot ser és que fa uns vint dies vingui el subdelegat del Govern a fer una visita d’obres i digui que la carretera no s’obrirà al trànsit fins a l’abril o al maig. Curiosament avui, 6 de març, quan les eleccions són el 9 de març, obren la carretera”. Dalmau va denunciar aquesta actuació i va afirmar que “no és lògic que ara s’obri a corre-cuita, perquè el 9 de març són les eleccions”.

Carme Cros:
“A tota aquesta gent que només volen tallar cintes, que ens expliquin quines són les infraestructures que aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC”

Sobre aquest tema, la portaveu del grup del PP –Carme Cros– també es va mostrar en desacord amb aquest acte d’obertura i va recordar que “aquesta infraestructura és un projecte iniciat en el primer govern de José Maria Aznar, i l’únic que fa aquest govern és inaugurar tots els projectes que va començar i que va dissenyar el PP”. En aquest punt, Carme Cros va llançar una pregunta, demanant “a tota aquesta gent que només volen tallar cintes i fer actes d’inauguració, que ens expliquin a tots els ciutadans de Catalunya, quines són les infraestructures que durant aquests quatre anys ha projectat el govern del PSOE o del PSC. Aquests propers quatre anys, no hi haurà ningú que talli la cinta”.

§ Una senyalització deficient§ Ja sigui per les preses o per l’aplicació d’un criteri difícil d’entendre, la senyalització dels nous trams de l’A7 són força deficients. Venint a Cambrils des de Vila-seca ens trobem en un primer cartell que indica la sortida cap a Vilafortuny i cap a Reus. En cap lloc hi posa Cambrils i en canvi es dóna a Vilafortuny categoria de poble. És per aquesta sortida per on s’accedeix previ pas per un lateral i la rotonda de Misericòrdia, al tram desafectat de l’N-340.

La primera i única sortida on apareix el nom de Cambrils, venint del nord, és la que desemboca a la rotonda de la Cooperativa Agrícola. En aquest cas el nom de Cambrils apareix sota del de Montbrió. Aquí és on desemboca una bona part del trànsit de l’A-7 aspecte que ja s’ha notat en certes hores del dia i durant els dies festius de Setmana Santa ja que es formen col·lapses a l’accés a la Parellada des de la carretera de Montbrió així com per accedir a la rotonda en obres de l’N-340.

D’altra banda, cal dir que la desafectació total de l’N-340 es produirà quan estigui enllestit el tram de l’A7 que arribi fins a l’Hospitalet ja que els vehicles que venen del sud han d’accedir al nou traçat desviant-se a la cruïlla de l’N-340 amb la carretera de Mont-roig en una senyalització força deficient que ja el segon dia de l’obertura al trànsit va enregistrar un accident de camió.

Comenta aquest article