Tema del mes

El transport urbà i interurbà sota mínims

Per Lluís Rovira i Barenys

José Ramírez
L’Agrupació del Taxi de Cambrils considera que les quatre noves llicències han de ser estacionals i no volen acceptar, de cap manera, que siguin per a tot l’any. El president de l’Agrupació, José Ramírez, així ho explica, “la nova Llei del taxi contempla la possibilitat que les llicències siguin estacionals, és a dir, que siguin d’estiu. En això no hi podem estar en contra, ja que, sincerament, si als mesos de juliol i agost aquí a Cambrils hi hagués quatre o cinc taxis més no passaria res. Probablement guanyaríem una miqueta menys, però donaríem un millor servei. Ara bé, el que no podem acceptar en cap moment és que ens posin quatre llicències per a tot l’any. Ni tres, ni dos, ni vuit, ni sis. I molt menys ara que la llei contempla aquesta possibilitat de les llicències estacionals”.

El president de l’Agrupació de Taxis reconeix que es van espantar una mica quan l’Ajuntament els va comunicar la seva intenció de concedir quatre noves llicències, “els informes de què es disposava deien que l’actual servei que es dóna és prou bo. Llavors ens vam espantar quan vam veure que al plenari del 5 d’agost es volien aprovar les quatre noves llicències de taxi quan uns quants dies després entrava en vigor la nova llei, i és per això que ens vam posar en contacte amb la Federació Catalana del Taxi. Però després tot es va arreglar. Van venir els representants de la Federació a parlar amb l’Ajuntament i van arribar a un acord”. Després de la reunió entre els taxistes locals i l’Ajuntament, celebrada el passat dia 11 d’agost, Ramírez es mostra satisfet, ja que “l’objectiu de l’Ajuntament és millorar el servei i en això hi estem d’acord”.

Diferències entre poblacions costaneres

Que de les quatre noves llicències dues fossin estacionals i les altres dues per a tot l’any tampoc es considera una solució vàlida per a l’Agrupació del Taxi local. Segons Ramírez, “ara per ara l’ideal seria treure alguna llicència el mes de gener; però clar, qui treus? La comparació que va fer el regidor de Governació respecte d’altres ciutats turístiques no és completa. Si comparem, per exemple, les discoteques que hi ha a Salou i les que hi ha a Cambrils, a Cambrils li correspondrien dos taxis i a Salou 58. Si s’ha de comparar, que sigui tot complet, i això significa discoteques, hotels,… Segons el nombre d’habitants, no”. El sector del taxi cambrilenc ja estableix uns torns, “nosaltres a l’hivern ja fem torns obligatoris. Per què hem d’anar 20 taxis a la parada si només hi ha treball per a cinc? Llavors fem dos dies de festa obligats entre nosaltres cada setmana. Nosaltres mateixos ens regulem. A l’hivern també està prohibit entre nosaltres posar una persona assalariada al taxi. Després, quan arriben els mesos d’estiu, ja deixem de fer torns perquè va pujant la feina”, va manifestar Ramírez.

§ Els informes§

Una altra qüestió afegida que ha aixecat certa polseguera és la dels diferents informes presentats a l’Ajuntament que coincideixen a remarcar que a Cambrils no fan falta més taxis. Hi ha informes de l’Associació d’Hotels Familiars, del Centro de Ususarios de Tarragona i, fins i tot, de la mateixa Policia Local, la qual cosa va provocar un comentari irònic per part de l’alcalde durant la sessió plenària en què es discutia aquest punt.

§ El transport urbà i interurbà sota mínims§

Autobús de línia a la rotonda del Club Nàutic
La línia d’autobús que havia de fer el servei pel vial del Cavet no està en actiu. Per conèixer-ne les causes així com per tractar d’altres problemes que afecten el servei urbà i interurbà d’autobusos l’alcalde i el regidor de Governació van mantenir, a principis d’agost, una reunió amb el director de Transports, Enric Ticó. Segons explica Jordi Savall, “la línia d’autobusos pel vial del Cavet estava donada a l’empresa Plana, que, al seu temps, estava esperant el vistiplau de la Conselleria de Transports. Però es veu que la persona que havia de donar el vistiplau havia canviat de càrrec feia poc temps i per aquest motiu no s’havia fet efectiu”. Savall també explica les incongruències que es produeixen amb el servei que donen les dues empreses de línia regular que operen a Cambrils, “ l’empresa Plana, per la ruta que fa per la costa, no pot recollir ningú dins el terme de Cambrils, a excepció de l’estació d’autobusos i la parada propera als taxis, al passeig del Regueral. Només pot deixar gent. L’altra empresa, Hispània, és qui fa el servei interurbà i qui recull gent a la resta de parades”. Els representants municipals van plantejar la possibilitat de posar de nou el tema del transport urbà sobre la taula ara, a més, que aviat es podrà accedir amb més facilitat a les urbanitzacions de ponent, “es tracta de valorar si el transport urbà l’assumeix l’Ajuntament o bé es torna a licitar”.

Estació d’autobusos


L’estació d’autobusos també va ser un altre dels temes tractats a la reunió amb el director general de Transports. Segons va comentar Savall, “volem ampliar l’estació d’autobusos. A banda, quan s’urbanitzi la zona contígua, la sortida de l’estació d’autobusos es farà per la nova diagonal de la urbanització. També estem esperant que la Generalitat ens faci arribar un estudi del transport al Camp de Tarragona”.

Comenta aquest article