Cultura

Una reflexió sobre la situació actual dels professors i la recerca de solucions centren la xerrada "El problema de l'educació"

Per Anna Fargas



Ramón García Mateos i Àngel Pío González Soto en un moment de la conferència
La conferència col·loqui "El problema de l'educació" afegeix una activitat més al programa per al curs 2008-2009 de l'Antena del Coneixement de la URV a Cambrils. L'acte es va dur a terme ahir al vespre a l'IES Cambrils i va anar a càrrec d'Ángel Pío González Soto –catedràtic de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili i director de l'Institut de Ciències de l'Educació–, la presentació va anar a càrrec de Ramón García Mateos –director de l'Antena del Coneixement de la URV a Cambrils–

La xerrada es va centrar en una reflexió destinada als mateixos professors i a la societat per tal de pensar en els elements que articulen la forma d'actuar dels professors. Ángel Pío va comentar que "avui dia és molt complicat ser professor, perquè les variables amb les quals actua són moltes, actua amb els pares, amb l'administració, amb els alumnes, amb i contra els professors, i amb un sistema administratiu que és una mica violent per al mateix professor i la pressió de totes aquestes variables és important". Com a exemple d'aquest sistema administratiu violent per al professor, Àngel Pío va explicar que "un professor que s'especialitza en idiomes quan entra en un centre pot ser que el lloc que hagi d'ocupar sigui d'educació física, per situacions administratives".

Buscar solucions al problema de l'educació

En resposta al títol del col·loqui, Ángel Pío va comentar que "tot té solució, la crítica a l'educació s'ha fet sempre, l'educació està sempre en un equilibri inestable entre el que requereix la societat, el món de valors de la societat, el que era la societat i el que ha de ser la societat i en aquest espai és molt difícil situar què fer i com fer-ho".

Tot i això, Pío va esmentar algunes solucions per al problema de l'educació, com revisar tots els continguts de l'educació, "per exemple no es pot acumular educació contra la violència, educació ciutadana, educació vial, etc. tot alhora juntament amb les matemàtiques, la geografia, etc.", revisar quins són els paràmetres que necessita un individu, o revisar i canviar la metodologia. Una altra solució que va aportar el ponent va ser la de tenir uns centres més oberts "on els pares participin d'una altra manera, no sota el dret que actualment tenen, sinó també sota l'obligació que tenen com a pares".

Comenta aquest article