Informació general

Cambrils promociona la seva diversitat turística a Fitur

Per Raquel Samaniego

Representants de Cambrils, Reus, Salou, Vila-seca i de la Diputació de Tarragona amb el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet

Cambrils torna a ser present, un any més, a una de les fires de turisme més important del món, FITUR, a Madrid. Ho fa conjuntament amb les poblacions veïnes de Salou, Vila-seca i la Pineda, Reus i, enguany, PortAventura. D'aquesta manera, el territori emprèn una sèrie d'accions estratègiques per tal d'atraure el màxim nombre de turistes a la zona i per mantenir un acord de col·laboració que perdura des del passat 2001 entre totes les poblacions, que es promocionen sota el paraigües de la Costa Daurada.

La fira va dirigida els primers dies a professionals del sector turístic i, el cap de setmana, al públic en general. Aquests últims dies, l'estand de Cambrils oferirà alguns tallers per tal de captar clients, i també repartirà divers material promocional, com una regla, una tassa d'esmorzar per nens, bàlsams labials, una grapadora i un petit DVD que conté tres minuts i mig d'imatges cambrilenques. Molts d'aquests regals tenen com a objectiu donar-nos a conèixer com una destinació familiar de primer ordre, segons les informadores de l'Oficina de Turisme.

L'alcalde de Cambrils —Robert Benaiges—, present a la fira, va manifestar ahir durant la inauguració que "Fitur és un referent i per tant hem de ser-hi. I fer-ho conjuntament és una aliança que ens ajuda a tots a la millor promoció i a la millor rendibilitat".

Per la seva banda, el regidor de Turisme de Vila-seca —Xavier Grasset—, va dir que, donada la situació econòmica en la que estem tots, aquest any "serà el que ens servirà per veure si realment la feina conjunta que fem a Fitur l'aprofitem realment. És un any d'imaginació i d'aportar idees noves, i també de veure els resultats si hem fet la feina durant anys enrere. La veritat és que serà un any complicat, difícil, que anirà de menys a més, però que ara comptem amb expectatives no gaire positives".

Fitur permet a expositors i visitants definir noves estratègies de promoció per als seus destins i productes, i portar endavant accions de màrqueting. Una d'elles en les nostres contrades ha estat enguany la incorporació del parc temàtic PortAventura dins d'aquest estand.

Conveni amb PortAventura

El dia de la inauguració es va aprofitar per signar el conveni que estableix aquesta relació entre els quatre municipis i el parc. Van prendre part l'alcalde; la regidora de Turisme de Reus, —Martina García—; l'alcalde de Salou, —Antonio Banyeres—; l'alcalde de Vila-seca, —Josep Poblet—; i la directora general de PortAventura S.A., —Mercedes de Pablo—.

Mitjançant aquest acord, els quatre Patronats de Turisme i PortAventura s'han compromès a posar en comú i coordinar els elements de les accions que totes les parts considerin d'interès global pel territori  que siguin necessaris i que estiguin al seu abast per desenvolupar de manera conjunta els plans d'actuació, les accions de promoció turístiques i comercials, la informació, la publicitat i qualsevol altra activitat que tingui per objecte la promoció del turisme de la zona central de la Costa Daurada.

Tots els representants van coincidir en destacar que aquesta unió és molt positiva per tot el territori, ja que tant els municipis com el parc sortiran beneficiats mútuament. L'Oriol Garcia, cap de comunicació de PortAventura, va incidir en que signar aquest conveni "no és res més que posar sobre la taula una col·laboració que fa anys que mantenim, així que no tenia gaire sentit continuar treballant individualment. Per nosaltres és un privilegi poder treballar amb ells perquè volem crear tots els vincles possibles amb els principals actors de la Costa Daurada".

El parc va baixar el passat 2008 en gairebé mig milió de visitants. Sobre aquest aspecte, Garcia va remarcar que estan duent a terme accions particulars, però que "aquest conveni no té res a veure amb el context econòmic en el que estem. Nosaltres volem promocionar-nos de la mà dels patronats perquè creiem que no oferim un producte integral de vacances, i als nostres clients els hem d'oferir alguna cosa més que el parc. Estem dissenyant accions específiques per fer front a aquest context econòmic perquè, no ho neguem, la situació és complicada per a tothom i no som una excepció, ni molt menys".

Per als municipis, una visió de futur

Tots els alcaldes i regidors es van mostrar molt satisfets amb aquesta incorporació. El de Salou, per exemple, va manifestar que "quants més siguem per plantejar estratègies per poder portar al territori turistes crec que es molt positiu i que ens dóna esperances per a què tot funcioni correctament". Per la seva banda, la regidora cambrilenca Anna López va afirmar que "és una mostra de que anem evolucionant i també de que PortAventura al territori està jugant perfectament. Així tindrem més força i les nostres accions tindran moltes més notorietat i seran molt més eficients".

La regidora de Reus valora positivament aquesta adhesió, ja que creu que "és fruit de la pròpia maduresa que té l'aliança dels quatre municipis. En època de crisi general, i també del sector turístic, crec que experiències d'aliança com ja tenim nosaltres són un exemple a seguir, i suposo que el parc ha vist l'oportunitat que tenia molt aprop. És un benefici mutu que es promocioni amb nosaltres". Per últim, el regidor de Turisme de Salou, —Marc Montagut— va explicar que "ho hem de celebrar perquè poder tenir un dels primers parcs temàtics d'Europa ens afegeix un plus molt important i farà que les nostres accions tinguin molt més de ressò del que tenien fins ara".

Comenta aquest article